مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

حضور دانش‌آموزان بر شکوه مراسم تشییع شهدا می‌افزاید

قم(پانا)- حجت الاسلام لقمانپور گفت شور و شکوه مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام با حضور نسل جوان بخصوص دانش‌آموزان، دوچندان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان بر شکوه مراسم تشییع شهدا می‌افزاید

حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، امروز در جلسه شورای هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری چهار شهید گمنام که به ریاست فرماندار قم در سالن امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برکات حضور شهید گمنام، ترویج فضای انقلاب است و بخصوص خاکسپاری شهدای گمنام در مدارس علمیه، نقطه قوت بسیار مهمی در راستای ترویج مولفه های حوزه انقلابی محسوب می شود.

وی افزود: مزار مطهر شهدای والامقام در سازمان ها و نهادها و مراکز مختلف باید به گونه ای در دسترس انتخاب شود که امکان حضور و ادای احترام عموم مردم به شهدا، به آسانی فراهم شده و موجب نارضایتی نشود.

دبیر شورای هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام ادامه داد: با توجه به درخواست ها، بازدیدها و هماهنگی های متعددی که در خصوص امکان دفن شهید گمنام در مدرسه علمیه فاطمی قم صورت گرفت، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام مربوط به عملیات کربلای پنج در سال 1365 و عملیات رمضان در سال 1361 در این مدرسه علمیه خاکسپاری می شود.

وی از مسئولان مدرسه علمیه فاطمی به عنوان میزبانان مراسم تشییع و خاکسپاری خواست تا مراسم را به گونه ای برنامه ریزی کنند تا ضمن حضور تمامی اقشار از جمله دانش آموزان، هیئات مذهبی، مساجد، بسیج و سایر اقشار و اهالی منطقه شهید کلهری، برنامه های متناسب با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سطح عالی و مورد رضایت شهدا برگزار شود.

لقمانپور تاکید کرد: حضور همه اقشار بخصوص جوانان و دانش آموزان در مراسم تشییع شهدای گمنام، شور و شکوه این مراسم را دوچندان می کند.

دبیر شورای هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام اظهار امیدواری کرد: مراسم شهدا به گونه ای است که عموم مردم با هر سلیقه ای به محض اطلاع از آن، زیر بیرق شهدا جمع می شوند و ان شاءالله مراسم شهدا مروج بصیرت انقلابی و فرهنگ ایثار و شهادت بخصوص در بین نسل جوان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار