مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

دانش‌آموزانی از 102 ملیت در قم تحصیل می‌کنند

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد دانش‌آموزانی از 102 ملیت مختلف در استان قم تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزانی از 102 ملیت در قم تحصیل می‌کنند

«حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در جلسه شورای معاونین این اداره کل که شب گذشته با حضور «قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات تالار فرهنگیان استان برگزار شد، اظهار کرد: در استان قم 1400 کد واحد آموزشی ثبت شده و 16 هزار فرهنگی شاغل و 24 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته داریم.

وی افزود: در سال 1392، 202 هزار دانش آموز در استان قم تحصیل می کردند و در سال جاری این آمار به 275 هزار نفر رسیده و بیش از 98 درصد تراکم دانش آموزی در شهر قم متمرکز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به تحصیل 44 هزار دانش آموز اتباع در استان، عنوان کرد: دانش آموزانی از 102 ملیت، در استان قم تحصیل می کنند و 23 مدرسه خارجی در استان داریم که تعدادی از آنها متناسب با سبک خودشان آموزش ها را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه عمده چالش های ما در آموزش و پرورش، مربوط به بحث خرید خدمات آموزش بود، ادامه داد: در سال 93 این حرکت در سطح کشور بوجود آمد که کسری نیروی انسانی را با خرید خدمات آموزش تامین کنیم که متاسفانه بنیه قانونی قوی و محکمی نداشت و خوشبختانه با ورود و پیگیری معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت در دو سال گذشته، شکل قانونی به خود گرفت.

شیخ الاسلام کمبود نیروی انسانی را یکی از دغدغه های مهم آموزش و پرورش قم خواند و افزود: هم اکنون 400 نیروی انسانی در زمینه خدمات کمبود داریم؛ الان مدارس جدید ساخته می شود، اما سرایدار نداریم و متاسفانه گسترش تعلیم و تربیت در همینجا متوقف می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری دستگاه های مرتبط، در زمینه ثبت اسناد و املاک در سطح آموزش و پرورش قم از وضعیت شایسته ای برخوردار هستیم.

در این جلسه، «سید حسین رضوی حائری» رییس آموزش و پرورش ناحیه 3 قم به نمایندگی از روسای نواحی چهارگانه و «علی مهجوری» رییس آموزش و پرورش شهرستان کهک به نمایندگی از روسای مناطق، گزارشی از مسائل مبتلابه حوزه های ماموریتی خود ارائه دادند.

رتبه اول استان در احراز هویت در شاد، ارتقاء معدل، رتبه های بالای کنکور، ایجاد رضایتمندی در معلمان استان با اقداماتی همچون احداث و تجهیز مرکز رفاهی فرهنگیان در مشهد، مشکلات حذف اطلاعات در سامانه های سیدا و پادا و...، تاخیر در پرداخت های نوبت دوم و حق التدریس، حق بیمه فرهنگیان جانباز و... بخشی از مسائلی بود که توسط دو نماینده مذکور بیان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار