مدیرعامل سازمان بهشت زهرا خبر داد؛

شهردار شب در بهشت زهرا احیاء می‌شود؛ خرید آرامگاه‌های خانوادگی از 750 میلیون تا یک میلیارد و 200 هزار تومان

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت از هفته گذشته شهردار شب را برای جلوگیری از اقداماتی در زمینه سرقت رخ داده احیا شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
شهردار شب در بهشت زهرا احیاء می‌شود؛ خرید آرامگاه‌های خانوادگی از 750 میلیون تا یک میلیارد و 200 هزار تومان

سعید غضنفری صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه از روز اولی که در اینجا مستقر شدیم فارغ از خدمتی که به شکل عادی در اینجا انجام می‌شود خدمت بی‌منت را سرلوحه امور قرار داده‌ام، گفت: فرایندها در حال انجام است تا مردم کمتر اذیت شوند. تک تک فرآیندهای خدمت‌رسانی در سازمان شناسایی و در حال اصلاح آن هستیم. در بهشت زهرا دنبال این هستیم که بتوانیم آلام خانواده‌های متوفی را کم کنیم. انواع خدماتی که پیمانکاران انجام می‌دهند که گاها با یک فرایند معیوب انجام می‌شود را بررسی می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با بیان اینکه تا پایان ماه اتفاقات خوبی در بهشت زهرا رقم می‌خورد به برخی از خدماتی که قرار است ارائه شود اشاره کرد و گفت: شخم زدن برخی گلوگاه‌ها در سازمان صورت گرفته است. اولین مورد کم کردن بخشی از هزینه خدمات برای خانواده‌های متوفی است. بسته خدمات متنوع و متعدد است. برای نمونه پارکینگ ورودی عروجیان باید توسط سازمان مدیریت شود و نیازی نیست از مردم هزینه‌ای دریافت شود و اگر هزینه‌ای باشد باید حداقل باشد، اینکه هر ماشینی ۵ هزارتومان هزینه پارکینگ بدهد، زیبنده مردم نیست.

وی با اشاره به تقویت حضور مباشرین گفت: در حال تقویت مباشرین هستیم. خانواده‌ای که در بدترین شرایط روحی و روانی وارد سازمان می‌شوند باید یک مباشر کنار خانواده قرار گیرد و نقش حمایتی را ایفا کنند. در بازه زمانی سه ماهه آموزش را در نظر گرفتیم و ارتقا کیفیت از مباشرین آغاز می‌شود.‌

غضنفری درباره توسعه بهشت زهرا در مکان‌های مختلف و ظرفیت آن گفت: دنبال توسعه بهشت زهرا نیستیم. توسعه آرامستان‌های تهران را در دستور داریم و توسعه آرامستان‌ها در شرق و غرب تهران را با مکان یابی‌های انجام شده به انجام می‌رسانیم. مکان‌یابی و مطالعات انجام و در دست اقدام است و برای شرق و غرب طی سه سال آینده انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره ظرفیت بهشت زهرا گفت: الان حدود ۲۵ هزار قبر آماده در بهشت زهرا داریم و ۱۵ هزار قبر نیز برای مواقع بحرانی پیش‌بینی و آماده آست. این سازمان بین سه تا ۵ سال آینده نیاز شهر تهران را تامین می‌کند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا درباره قیمت قبرها گفت: در ناحیه یک که شامل قطعه یک تا ۱۱۲ است، قیمت هر قبر طبقه‌ای ۲۵ میلیون تومان و سه طبقه ۷۵ میلیون تومان است. البته در این ناحیه قبر خالی بسیار محدود است. در قطعات قدیم قبوری که احیا می‌شود طبقه‌ای ۷ میلیون و ۸۰۰ محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: در قطعات جدید یک طبقه رایگان و دو طبقه دیگر مجموعا ۵ میلیون تومان حساب می‌شود که امکان پرداخت آن به صورت اقساطی تا پایان سال فراهم است. الان هر شهروندی که به لحظه فوت کند یک قبر رایگان می‌دهیم. دو طبقه دیگر در قطعات روز ما در نهایت ۵ میلیون تومان هزینه دارد. در قطعاتی که تراکم قبور زیاد است حدود ۷ میلیون تومان برای هر قبر در نظر گرفته شده است.

غضنفری با بیان اینکه توسعه آرامستان‌ها در امامزاده‌ها نیز به عنوان پیشنهاد مطرح است در واکنش به گران بودن قبرها در امامزاده‌ها گفت: تولیت امامزاده‌ها با اوقاف است و در یک تهاتر سعی می‌کنیم بستر را ایجاد کنیم و شاید بتوانیم در این اقدام هزینه را کاهش دهیم. این جزو ایده‌هایی است که مطرح است.‌

وی با تاکید بر اینکه سازمان بهشت زهرا حتما محل آرامش خانواده‌های متوفی خواهد بود درباره شرایط دفن اموات در طبقات گفت: به جهت حفظ حرمت مومنین راضی نیستیم که قبور طبقاتی را به افراد غیر بفروشیم، خود خانواده‌ها هم راضی نمی‌شوند و برای آنهایی که از لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند، می‌توانیم هزینه‌های خرید دو طبقه دیگر را به صورت اقساطی دریافت کنیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در پاسخ به سوالی درخصوص امنیت فضای بهشت زهرا و مخدوش کردن برخی از قبور افراد سیاسی توسط افراد ناشناس گفت: خودمان را اینجا خادم تمام قبور مومنین می‌دانیم و هیچ خط و مرزی برای کسی که در اینجا مدفون است، نداریم. دژبان ارتش در اینجا مستقر است و وظیفه حفظ و حراست امنیت را برعهده دارد. البته این مسأله نیاز به تقویت دارد و ۲۲۰ نفر دژبان در اینجا حضور دارند و حتما نیاز به اصلاح دارد چرا که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قبر در اینجا موجود است و سازمان نمی‌تواند برای هر قبر یک دژبان در نظر بگیرد. ضریب امنیت را بالا خواهیم برد و به دنبال این هستیم که از ظرفیت حراست شهرداری مطلوب‌تر استفاده کنیم.

غضنفری درباره فروش سنگ دست دوم نیز گفت: آسیب اجتماعی شامل این کالبد نمی‌شود. نزدیک به ۲۰ روز است اکیپ انتظامات سنگ را مجهز کردیم که فقط شامل سرقت و دزدیدن سنگ نیست، نصب تصاویر غیر مجاز و کارهایی که متعارف نیست و خانواده‌ها از بیرون می‌آورند را هم شامل می‌شود. در دو اکیپ چهار نفره انتظامات سنگ مستقر هستند. بعلاوه از هفته گذشته شهردار شب را برای جلوگیری از اقداماتی که رخ داده احیا کردیم.

وی در واکنش به اینکه آیا پروتکل برای عکس‌های که نصب می‌شود دارید، گفت: بله زمانی که برای پذیرش می‌آیند تعهد گرفته می‌شود و خانواده‌ها آنرا امضا می‌کنند.

غضنفری درباره نصب عکس بانوان بر روی سنگ‌ها گفت: عکس برای خانم‌ها بدون حجاب ممنوع است.

وی همچنین درباره اینکه اگر خانواده‌ای درخواست خودروی اختصاصی حمل پیکر داشته باشد این شرایط فراهم است، گفت: اگر درخواست داشته باشند حتما اختصاص خواهد داشت اما به دلیل تراکم خودروها چهار متوفی را حمل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در پاسخ به سوالی درباره اینکه بهشت زهرا چگونه قرار است قطب فرهنگی پایتخت شود، گفت: اقدامات‌مان را از محور گلزار شهدای بهشت زهرا آغاز کردیم. برای پیکرهایی که به امانت دست ما هستند، ۲۴ ساعته قرآن پخش می شود. اکنون فضای سردخانه آرامش بخش شده است.

غضنفری ادامه داد: در بدو ورود ما مدیریت گلزار شهدا از بقیه بخش‌ها جدا شده است و با این اقدام گلزار شهدا قطب فرهنگی بی‌نظیری برای کشور است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا درباره قیمت مقبره‌های خانوادگی گفت: مقبره‌های رو باز با ظرفیت ۳۰ قبر ۷۵۰ میلیون تومان و مقبره‌های سرپوشیده ۵۰ متری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی همچنین درباره ارزیابی محیط‌زیستی احداث قبرستان‌های جدید گفت: مطالعات فنی، زمین‌شناسی، آب و آزمایش خاک آغاز شده است و در جلسات مفصل‌تری نتایج را توضیح می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار