وزیر آموزش و پرورش در مراسم روز ملی ایمنی در برابر زلزله؛

باید «رویکرد پیشگیرانه در مقابله با بحران‌های طبیعی» در برنامه درسی آورده شود

رویکرد تاب‌آوری را به دانش‌آموز آموزش دهیم/ امیدواریم در آینده مفهوم مدرسه ایمن، آماده و پشتیبان در عمل دیده شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش مدرسه را کانون تربیتی محله دانست و اظهار کرد باید رویکرد پیشگیرانه در مقابل با بحران‌های طبیعی در برنامه درسی آورده شود.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
باید «رویکرد پیشگیرانه در مقابله با بحران‌های طبیعی» در برنامه درسی آورده شود

یوسف نوری در مراسم روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و افتتاح مدرسه خیرساز زرین تاج ناصری با بیان اینکه مدرسه کانون تربیتی محله است اظهار داشت: کشور ایران جزو ۱۰ کشور اول در بلایای طبیعی است که نیازمند اقداماتی است؛ این حوادث اثرات تربیتی بسیاری دارد که در قرآن نیز آمده است، همکاری و مشارکت در این کار در خیرین مدرسه‌ساز دیده می‌شود.

وی افزود: سواد ایمنی و امنیت باید در مردم ایجاد شود. آموزش و پرورش از طریق ایجاد امنیت و انتقال آن به دیگران و کاهش خسارات، نقش خود را ایفا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد باید رویکرد پیشگیرانه در مقابل با بحران‌های طبیعی در برنامه درسی آورده شود. به عنوان مثال شهید لندی نمونه سواد چند بعدی است. سواد اجتماعی او به گونه‌ای بود که با اقدام شجاعانه و آگاهانه جان افرادی را نجات داد و خود در این راه شهید شد.

نوری تاکید کرد رویکرد تاب‌آوری نیز باید به دانش‌آموز آموزش داده شود؛ مدرسه برای مردم محدودیت ندارد بلکه با مردم سازگاری دارد. تبادل و ارتباط دوجانبه فعال و موثر بین مدرسه و مردم جاری است.

وی افزود: آموزش و پرورش زمینه آموزش اولیا را در این بستر فراهم می‌کند تا اولیا نیز آموزش‌های لازم را ببینند. امیدواریم در آینده مفهوم مدرسه ایمن، آماده و پشتیبان در عمل دیده شود. اکنون از تعداد ۵۳۰ هزار کلاس درس، مدارس با قدمت بالا نیز وجود دارد اما جامعه خیرین مدرسه‌ساز در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: تشویق دانش‌آموزان به انجام خلاقیت یکی دیگر از اثرات تربیتی بلایای طبیعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار