وزیر کار خبر داد:

تخصیص ۱۹۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی

سامانه کاریابی به نشانی karyabi.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد/ در حال حاضر کارفرمایان به حدود ۵۰۰ هزار نیروی کار نیاز دارند

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت مقرر شد ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه‌ای و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل اختصاص یابد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۱۹۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه شورای عالی اشتغال در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه حدود ۱۴ مصوبه داشتیم.

وی افزود: اشتغال ثبتی در ۶ ماهه اول امسال ۲۰۰ هزار و در سه ماهه دولت سیزدهم ۲۱۵ هزار مورد بوده است.

عبدالملکی با اشاره به منابع مورد نیاز برای فعالیت زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در این جلسه ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه‌ای و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد تا پایان سال ۱۴۰۱ برای اشتغال یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل اختصاص یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هشت کارگروه تخصصی برای پیگیری و رسیدگی مصوبات شورای عالی اشتغال تشکیل شده است.

عبدالملکی بیان کرد: در نشست امروز شورای عالی اشتغال، پیشنهاد وزارت کشور برای راه اندازی میدان کارآفرینی ارائه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس این طرح، در هر شهر، فضایی به عنوان میدان کارآفرینی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند محل کسب و کار‌های موقتی و غرفه‌های دستفروشی و همچنین محلی برای تجمع کارفرمایان و کارآفرینان باشد.

عبدالملکی تصریح کرد: سامانه کاریابی به نشانی karyabi.mcls.gov.ir که از امروز راه اندازی شده، محلی برای معرفی کارجویان به کارفرمایان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بسیاری از کارفرمایان مشکل خود را دسترسی نداشتن به کارجویان مورد نیاز خود بیان می‌کردند و همزمان کارجویان فراوانی بیکار بودند که با این سامانه این مشکلات رفع می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر کارفرمایان به حدود ۵۰۰ هزار نیروی کار نیاز دارند که از کارفرمایان می‌خواهیم، نیرو‌های مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار