جهاد علمی با جهاد هشت سال دفاع مقدس شباهت زیادی دارد

اصفهان (پانا) - مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت آمادگی کامل وجود دارد تا در تعامل با دانشگاه‌های اصفهان در ابتدا نیاز اصفهان حل شود.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
جهاد علمی با جهاد هشت سال دفاع مقدس شباهت زیادی دارد

مهدی رحیمی در جشنواره جهادگران علم و فناوری اصفهان اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است، مستحضرید که یکی از مولفه‌های دشمنان در اقتدار، علم است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: باید به مردم رسیدگی کرد و ما می‌خواهیم در بسیج، ظرفیت‌های فناوری کشور شکوفا شود و مردم را صاحب علم و فناوری کنیم تا خودشان مشکلات را حل کنند اما سومین مولفه اقتدار کشور سپاه و نیروهای مسلح ما هستند چون ما آنچنان به اقتدار نظامی رسیدیم که در برابر دشمنان ایستادگی خواهیم کرد و کارهای آنان را بی پاسخ نمی‌گذاریم.

رحیمی عنوان کرد: در جهان توسعه علمی اتفاق افتاده است پس ما باید در ریلی حرکت کنیم که کشورهای پیشرفته طی کرده‌اند. حرکت در ریل آنان شرط لازم برای پیشرفت کشور است اما شرط کافی نیست.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور خاطرنشان کرد: ما رتبه یک منطقه در موارد مختلف هستیم اما همچنان نتوانسته‌ایم نیازهای مردم و جامعه را حل کنیم چون عرصه علم می‌تواند مشکلات را برطرف کند و در حوزه کارآفرینی از کشورهای سلطه گر پایین‌تر هستیم.

وی بیان کرد: بیش از 3 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد و حدود 54 پارک علم و فناوری و 20 کارخانه نوآفرینی داریم که ظرفیت‌های خوبی هستند و هرچند این پتانسیل‌ها ارتقا داده شده اما کم است پس اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه علم و فناوری قرار بگیریم باید جهش‌های پی‌در‌پی داشته باشیم.

رحیمی افزود: جهاد علمی خیلی با جهاد هشت سال دفاع مقدس شباهت دارد چون آن‌جا میدان ایثار و فداکاری بود و کسی که می‌خواهد کار علمی انجام دهد در مسیر پر سنگلاخی قرار می‌گیرد که با تلاش‌های مستمر و پی در پی و ایثار خود می‌تواند جهاد علمی کند چراکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند جهادگران استعدادی دارند که اگر علم را به آنان اضافه کنیم نخبگان عالی کشور می‌شوند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور تصریح کرد: اگر اینچنین رشد کنیم ما می‌توانیم در مسیر علمی کشور قرار بگیریم و پژوهش باید ختم به کاربرد علمی بشود نه اینکه در کتابخانه‌ها خاک بخورد. دانشگاه‌های ما باید به دانشگاه‌های دانش بنیان تبدیل بشوند. تاکنون پژوهش بسیار انجام شده و دیگر کفایت می‌کند و بسیج با توجه به رسالت اصلی خود برای در اختیار قرار دادن تمام امکاناتش در کشور اعلام آمادگی می‌کند.

وی گفت: بسیج می تواند مهم ترین نهاد هم افزا کننده ظرفیت های علم و فناوری باشد. بدون هیچ گونه ادعایی در خدمت دولت خواهیم بود و اعلام آمادگی می کنیم که از تمام امکاناتمان برای اینکه سهمی را در آینده و پیشرفت و رشد و تعالی این کشور داشته باشیم استفاده کنیم. ما در این جشنواره علمی پژوهشی شش راهبرد تعریف کردیم یکی از این راهبردها جریان سازی و ترویج گفتمان جهاد علمی است که ذیل این راهبرد برگزاری سالانه حداقل ۱۵۰ جشنواره در دستور کار قرار دارد.

خبرنگار: شکیبا واثقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار