ترویج ارزش‌های اسلامی در راس امور است

بوشهر(پانا) - معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت انقلاب ایران اسلامی، انقلابی فرهنگی است و رویکرد ترویج ارزش‌های اسلامی در اولویت قرار دارد .

کد مطلب: ۱۲۴۰۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ترویج ارزش‌های اسلامی در راس امور است

به گزارش پانا، سید محمد هاشمی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان اظهار کرد : انقلاب ایران اسلامی، انقلابی فرهنگی است و رویکرد ترویج ارزش های اسلامی در اولویت قرار دارد .

هاشمی گفت: میدان مبارزه فرهنگی در کف هر استان است باید کادر سازی در استان ها رخ دهد و اعتبار به استان ها داده شود . ارزش های بومی و فرهنگ فولکلور جزء ارزش های انقلابی است که بها داده می شود.

هاشمی افزود : تلاش و خدمت مدیران کل حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که وقتی مسئولیت استانی را به مدیر دیگری می سپارند بتوانند ساز و کاری مهیا کنند که جریانی از نوجوانان و جوانان در عرصه فرهنگی به عنوان کادر جدید به هنر انقلابی اضافه شده باشد .

هاشمی در خصوص نحوه انتخاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای استان ها در کانون ارزیابی حدود هشت گزینه ارزیابی قرار می گیرد و تلاش برای استان ها می شود تا از ظرفیت این کانون به نحو شایسته برای انتخاب مدیران استفاده شود . شناخت مناسب از فرهنگ استان ، ارتباط خوب با اهالی فرهنگ و هنر ، انقلابی ، جوان بودن از دیگر شاخص های مطرح برای انتخاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود .

معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک خانواده پر جمعیت است که بخشی از مجموعه این وزارتخانه نیروهای موجود در قالب های ستاد های مرکزی و استانی اداره های این وزارتخانه هستند برای نمونه نهاد کتابخانه ها ، کانون مساجد با نزدیک به 20 هزار کانون مجموعه خانه سازمان فرهنگ و ارتباطات و خبرگزاری ها از حیث قالبی و محتواهای حقوقی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارند .

هاشمی یاد آور شد بر اساس اساسنامه این وزارتخانه ترویج ارزش های والای ایرانی ، اسلامی و انقلابی از این وزارتخانه خواسته شده است در مسئله محتوا و گفتمان نیز متولی آن باید وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی است .

هاشمی افزود : در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیران کل منصوب شده دو نوع مسئولیت یکی مدیر کلی استان و دیگری ارشد وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان تعریف شده است . که مدیر کل به عنوان مسئول هماهنگی و افزایی دستگاه های زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد محسوب می شود تا همگرایی و هم افزایی مثبت در استان رقم بخورد .

او گفت: تعامل و همدلی با خانواده کارکنان خدم ، شایسته و مظلوم وزارت فرهنک و ارشاد مورد توجه جدی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قرار گیرد که در سطح کلان نیز تحقق مطالبات به حق معیشتی ، مالی و حقوقی آنان در حال پیگیری است .

هاشمی گفت: توجه به هسته های خود جوش مردمی ، موسسه ها و ظرفیت مردمی و اعتماد برای کار سپاری باید مورد توجه ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر واقع شود .

وی با تشکر از فاطمه کرمپور به عنوان مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد خدمات وی مورد قبول درگاه حق واقع و مدیر کل جدید نیز بتواند منشا خدمات ارزنده ای برای مردم استان باشد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز گفت: این استان محور و الگوی برنامه‌های فرهنگی است که گل سرسبد این فرهنگ سازی، قرآن و بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور است.

ایرانی یادآور شد: به لطف الهی، هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش دولت و تزریق 1.5 میلیون واکسن کرونا در استان بوشهر این ویروس کنترل و نگرانی‌ها کمتر شده‌است و امیدواریم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت خوب، همراهی و تعامل و همدلی با اهالی فرهنگ و هنر بتواند در این عرصه نقش خود را ایفا کند.

در این مراسم ضمن معرفی عبدالرحیم افروغ به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از خدمات فاطمه کرمپور قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار