پاسخ ایران به اتهامات شورای همکاری‌ خلیج فارس

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات تکراری و بی‌اساس وارده در بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس صدور چنین بیانیه‌هایی را نشان از ادامه نگرش غیرسازنده و ناصواب برخی کشورهای عضو این شورا در قبال ایران دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ ایران به اتهامات شورای همکاری‌ خلیج فارس

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده با رد اتهامات تکراری و بی‌اساس وارده در بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس صدور چنین بیانیه‌هایی را نشان از ادامه نگرش غیرسازنده و ناصواب برخی کشورهای عضو این شورا در قبال ایران دانست.

خطیب‌زاده افزود: تصور می‌رفت با مجموعه اقدامات و تحرکات دیپلماتیک اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و شورای همکاری، شاهد نگرش جدیدی از سوی شورا نسبت به همکاری‌های منطقه‌ای باشیم.

وی از معدود کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که همچنان در پشت شورا پنهان شده و مواضع غیرسازنده خود را به این نام منتشر می‌نمایند خواست در دیدگاه‌ها و رویکردهای خود در قبال مسائل منطقه‌ای تجدید نظر کنند و مسیر همکاری را جایگزین اتهامات تکراری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با کمال تاسف ادامه جنگ در یمن، افزایش نظامی‌گری خارجی و ورود عنصر مخرب رژیم‌ صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه را در معرض تهدید قرار داده است و جمهوری اسلامی ایران مراتب نگرانی خود را اعلام کرده است.

خطیب‌زاده اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه مداخله‌ای در برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود، برنامه دفاعی موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود را برنمی‌تابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر موضع بدون تغییر و قطعی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

خطیب‌زاده تاکید کرد: کلیه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جزایر در راستای حقوق مسلم و منطبق بر حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور انجام گرفته است و تکرار این مواضع مداخله‌جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچگونه تاثیری بر واقعیت‌های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تصریح کرد: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود همواره راهکار حل مشکلات منطقه را بر مبنای تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارات ایجابی در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر اصول و قواعد بین‌الملل استقبال می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار