سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر:

شناسایی افراد برتر و نخبه بر اساس استعداد، لیاقت و شایستگی آن‌ها باشد

اسلامشهر (پانا) - سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر گفت اگر شناسایی افراد برتر و نخبه بر اساس استعداد، لیاقت و شایستگی باشد تبعیض احساس نخواهد شد و در کنار این موضوع باید استعدادهای همگان پرورش یابد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی افراد برتر و نخبه بر اساس استعداد، لیاقت و شایستگی آن‌ها باشد

احمد نادری، سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در مراسم تجلیل از پژوهشگران فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان که در واحد آموزشی شهید قاضی طباطبایی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به روند پیشرفت علمی در سال‌های گذشته اظهار کرد: اکنون علم شاید به صورت انحصاری در آمده ولی در دورانی جوامع اسلامی علم را به دیگران هم ارائه می‌دادند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در زمینه نخبه‌پروری بیان کرد: معلمان و دانش‌آموزان ما زحمت می‌کشند و در رشته‌های مختلف علمی و پژوهشی شرکت می‌کنند، ولی این موضوع پژوهش استمرار ندارد. نگاه به نخبه‌پروری می‌بایست اصلاح شود و در این میان نباید تبعیض قائل شد. اگر شناسایی افراد برتر و نخبه بر اساس استعداد، لیاقت و شایستگی باشد تبعیض احساس نخواهد شد و در کنار این موضوع باید استعدادهای همگان پرورش یابد و واحدهای آموزشی احساس نکنند که فقط نیاز به چند دانش‌آموز برتر دارند و دیگر به دنبال پرورش سایر استعدادها نروند.

وی در ادامه به ضرورت ایجاد شبکه نخبگان نیز اشاره کرد و افزود: این شبکه حتماً باید ایجاد و حفظ شود و مدیران، معاونان و معلمان که در سال‌های گذشته در صحنه پژوهش حضور داشتند، بتوانند در این شبکه تجربیات خود را با دیگران در میان بگذارند و اگر این شبکه در سال‌های گذشته راه‌اندازی می‌شد، ما دیگر هر سال به تعداد انگشتان دست پژوهش‌گر و نخبه نداشتیم.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر تأکید کرد: ما اگر صرفاً هر سال یک مراسم پژوهش و گرامیداشت داشته باشیم که البته خوب است برگزار کنیم، ولی استمرار نداشته باشد مفید نخواهد بود و تشکیل شبکه نخبگان از ضروریات است.

وی با اشاره به دو مبحث الگوسازی و الگوپذیری اظهار کرد: الگوپذیری باید انتخابی باشد و خود آن را بپذیریم و بر ما تحمیل نکنند و ما به فضای علمی و صنعتی کشورهای جهان نگاه می‌کنیم و آنها را رصد کرده و با هدف انتخاب کیفیت درست این الگوها، می‌بایست آن را با توجه به سنت‌ها، آیین‌ها و دین خود هماهنگ کنیم.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: اگر مورد پژوهشی یا علمی در جهان به نفع ما بود ۱۰۰ درصد آن را قبول کنیم که و اگر ضرر بود قبول نمی‌کنیم و این رصد در گرو تشکیل تیمی متخصص از آموزش و پرورش و آموزش عالی است.

نادری گفت: در بحث مسائل علمی باید دو چیز مورد توجه قرار گیرد و بدانیم روحیه علمی دو جنبه مثبت و منفی دارد و بسیاری از دانشمندان ما در کشورهای غربی هم تحصیل کردند، اما در الگوگیری علمی دقت و پژوهش داشتند و آنقدر شاگردی کردند تا به مرحله استادی با سخت‌کوشی و ایستادگی رسیدند و به موفقیت دست یافتند.

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، مراسم تجلیل از پژوهشگران آموزش و پرورش اسلامشهر و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی با حضور امام جمعه شهرک واوان، مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری، نماینده دفتر امام جمعه و پژوهشگران فرهنگی در آموزشگاه شهید قاضی طباطبایی منطقه برگزار شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار