بهترین مردم کسی است که قرآن را به دیگران آموزش دهد

شهرری (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستان‌های تهران با حضور در جلسه افتتاحیه هفته قرآن، عترت و نماز و همچنین اختتامیه طرح 33 روزه آموزش قرآن آموزش و پرورش ناحیه یک ری در رابطه با اهمیت تلاوت قرآن و آموزش آن به دیگران جهت هموار شدن مسیر رسیدن انسان به سعادت سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بهترین مردم کسی است که قرآن را به دیگران آموزش دهد

غلامرضا بختیاری معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستان‌های تهران در سخنانی با اشاره به طرح 33 روزه آموزش قرآن گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در سوره مزمل ذکر کرده است هر چقدر می‌توانید قرآن بخوانید. تلاوت آیات قرآن باعث خوش‌رویی انسان می‌شود و به وسیله این امر نیک، زندگی انسان را مهربانی و محبت فرا می‌گیرد. انسان های مؤمن قلب مهربانی دارند و آن چه که باعث صاف شدن دل انسان می‌شود قرآن است.

وی در ادامه افزود: انسان مؤمن دست بخشنده دارد و ما برای تشکر از خداوند، قرآن کریم را تلاوت می‌کنیم و ذکر می‌گوییم. این سخن خداوند است که می‌فرماید بهترین مردم کسی است که قرآن را به دیگران آموزش دهد. هیچ ثوابی بالاتر از آموزش قرآن کریم به دانش‌آموزان نیست و آموزش قرآن به دیگران سعادت را وارد زندگی انسان می‌کند.

بختیاری با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بیان کرد: امام صادق علیه السلام می‌فرماید: یکی از ویژگی‌های انسان‌ مؤمن تلاوت قرآن است و پیامبر اسلام (ص) در این باره فرموده‌اند: تلاوت قرآن کریم نور چشم انسان را زیاد می‌کند و باعث تقویت حافظه می‌شود و مشکلات زندگی انسان را هموار می‌سازد. قرآن را یاد بگیرید و به دیگران بیاموزید تا از تاثیرات و ثواب آن در زندگی دنیوی و اخروی استفاده کنید.

در این مراسم، از دانش‌آموزان قاری و حافظان ناحیه توسط معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک تقدبرشد.

خبرنگار دانش‌آموز: مهسا ژارنال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار