ایران برای میزبانی از جام جهانی 2022 استارت زد

سعید محمد: امکانات کیش و قشم در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور می گوید در نظر داریم در یکی از بخش های دیلپماسی اقتصادی مان دیپلماسی ورزش را قرار دهیم.

کد مطلب: ۱۲۳۸۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ایران برای میزبانی از جام جهانی 2022 استارت زد

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سعید محمد پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ما به مناطق آزاد فقط به عنوان یک مبحث اقتصادی نگاه نمی کنیم، بلکه در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قصد داریم پیشتاز و سرآمد باشیم. در همین راستا جلساتی با عزیزان وزارت ورزش و جوانان داشتیم. ظرفیت های خوبی در مناطق آزاد داریم. 8 منطقه آزاد داریم و در حال راه اندازی آنها هستیم. با توجه به ظرفیت بالای مناطق آزاد در استانهای مرزی و ارتباطی که با سایر کشورهای همسایه دارند قصد داریم در یکی از بخش های دیلپماسی اقتصادی مان دیپلماسی ورزش را قرار دهیم. معتقدم که خیر مناطق آزاد باید به همه بخش‌ها برسد. بر این اساس از ورود وزارت ورزش و جوانان در بخش های مختلف در مناطق آزاد استقبال می کنیم. چرا که پلی برای ارتباط بیشتر با ورزش و جامعه جوانان است. از امکانات و ملزوماتی که در مناطق آزاد داریم باید حداکثر استفاده را ببریم تا بتوانیم از اعتلای ورزش حمایت کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: به همین خاطر قبل از ورود به این جلسه هماهنگی های لازم را با دکتر سجادی داشتیم. البته این همکاری را نه فقط در حوزه فوتبال بلکه در سایر رشته ها هم خواهیم داشت، ما این اعلام آمادگی را کردیم که از سایر تیم های ورزشی و ورزشکاران این حمایت را داشته باشیم. همین چند وقت گذشته حمایت هایی را از تیم ملی فوتبال بانوان و سایر رشته های ورزشی را انجام دادیم، مقرر شد براساس راهبرد و استراتژی که برادران عزیزمان در وزارت ورزش و جوانان دارند، جلساتی را با فدراسیون های مختلف داشته باشیم و بدانیم که چه کمک هایی می توانیم در این زمینه داشته باشیم و در این فضا کمک های مورد نیاز را انجام دهیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در خصوص جام جهانی 2022 قطر گرفت: در ارتباط با موضوع خاص جام جهانی 2022 قطر همانطور که شهاب الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون گفت واقعا جا داشت که از چهار سال پیش این موضوعات پیگیری می شد، اما امروز با یک تاخیر طولانی و در یک زمان فشرده و بالاجبار باید این مسائل را پیگیری کنیم، چرا که یک رویداد بسیار بزرگ در کنار ما اتفاق می افتد. برگزاری مسابقات جام جهانی نه فقط یک رویداد ورزشی، بلکه یک اتفاق بزرگ اقتصادی است و کشور ما باید حداکثر بهره را از این رویداد بزرگ ببرد. ما سعی می کنیم با ارتباط نزدیک و همکاری مشترکی که با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان داریم جبران مافات کنیم و این زمان سوزی که اتفاق افتاده را جبران کنیم و هماهنگی ها را روز به روز بیشتر کنیم. براساس تفاهم نامه ای که امروز امضا می شود ما امکاناتی که در جزایر قشم و کیش داریم را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می دهیم. همچنین در یک همکاری مشترک احداث زمین های جدیدی را برای تیم ملی مد نظر داریم. فضاهای مورد نیاز هتل و سایر موضوعات، امکانات تردد، حمایت های حمل و نقل هوایی، امکانات گردشگری برای دوره اقامت در جزایر مهیا می کنیم.

سعید محمد یادآور شد: در خصوص سایر افراد و هواداران تیم های مختلفی که علاقمند هستند در جام جهانی حضور پیدا کنند فضایی را ایجاد خواهیم کرد و مطمئنا هزینه اسکان و اقامت بسیار کمتر از کشور میزبان (قطر) خواهد بود و آنها را در اختیار گردشگران قرار می دهیم. امیدوار هستیم تیم ملی صعودش کامل شود و در جام جهانی هم خوش بدرخشد و دل میلیون ها ایرانی را شاد کند. در کنار آن نیز بهره اقتصادی خوبی را در این ایام برای کشور عزیزمان بیافرینیم و باز هم می گویم این در سایه همکاری مشترک مجموعه وزارت ورزش و جوانان، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و فدراسیون فوتبال است. همچنین در پایان از پیگیری و پشتکار عزیزی خادم مجددا تشکر می کنم که در این راه زحمات زیادی کشید و آرزوی توفیق برای دکتر سجادی دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار