انقلاب اسلامی ایران یک پدیده زنده و جهانی است

پردیس(پانا) - دبیر تبیین‌ منظومه ‌فکری‌ مقام ‌معظم رهبری در اجتماع اعضای مجموعه تبیین، که با حضور امام ‌جمعه شهرستان پردیس در گلزارشهدای‌ گمنام‌ پردیس برگزار شد، گفت انقلاب اسلامی ایران یک پدیده زنده و جهانی است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی ایران یک پدیده زنده و جهانی است

اسماعیل فخریان مدیر تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در رابطه با انقلاب‌ اسلامی گفت: انقلاب اسلامی که یک پدیده زنده و جهانی است مواجه هستیم، در جهان انقلاب‌های بسیاری مانند انقلاب ‌شوروی، فرانسه و الجزایر وجود دارد که میان مسلمانان و غیر‌مسلمانان رخ داده است.

وی درباره چگونگی بقای انقلاب افزود: انقلاب زمانی باقی می‌ماند که کسانی که انقلاب کردند بر سر آن اصولی که از اول تعریف کرده‌اند بمانند اگر مردم انقلابی، نسبت به تحقق آرمان‌های یک انقلاب، خودشان را به معنای واقعی مسئول بدانند و برای بقای آن کنشگری کنند آن انقلاب باقی می‌ماند.

فخریان ادامه داد: مهم‌ترین عامل بقای یک انقلاب یا از بین رفتن آن در مقدار کنشگری مردمش است اینکه مردم چقدر برای حفظ انقلاب تلاش و کنشگری می‌کنند و نسبت به آرمان‌های انقلاب خودشان را مسئول می‌دانند، بقای یک انقلاب را رقم می‌زند.

مدیر تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در تعریف انقلاب‌ اسلامی‌ ایران بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک هویت و موجود زنده و دارای مبانی، ارزش‌ها و راهبردهایی برای تحقق این ارزش‌‌ها است و برای اینکه ما همه مردم انقلاب را آگاه کنیم نیاز به افرادی داریم که انقلاب را برای دیگران تبیین کنند که به این افراد حلقه‌های میانی گفته می‌شود.

فخریان افزود: حلقه‌های میانی واسطه‌ای هستند که باید انقلاب را خیلی‌خوب درک کرده باشند و برای اینکه دیگران هم انقلاب را درک و حفظ کنند باید انقلاب را تبیین کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه طباطبایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار