تا آخر پاییز خبری از بارش در چهارمحال و بختیاری نیست

تهران (پانا) - با توجه به خشکسالی این چند سال اخیر، میزان بارش در استان‌های مختلف به‌خصوص در چهارمحال و بختیاری که این روزها با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کند، بسیار کاهش یافته و عنوان شده تا آخر پاییز امسال هم بارشی نخواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۳۷۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تا آخر پاییز خبری از بارش در چهارمحال و بختیاری نیست

به گزارش ایرنا، مهران چراغپور عنوان کرد: بارش‌ها در پاییز امسال بسیار کمتر از نرمال بوده است. به طوری که میانگین بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۴۰ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه بارش‌های سال آبی جاری در ایستگاه شاخص کوهرنگ به کمتر از نصف کاهش یافته است، تصریح کرد: در حالی که در دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۰۲ میلیمتر بارش در کوهرنگ به ثبت رسیده بود اما این میزان در سال‌جاری به ۱۳۴ میلیمتر می‎‌رسد.

چراغپور همچنین از افزایش ۲ درجه‌ای دما در استان طی آذرماه خبر داد و گفت: افزایش دما در تغییر رژیم بارش‌ها از برف به باران موثر است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بارش‌های زمستان امسال را در حد نرمال اعلام کرد و گفت: بارش‌های نرمال نمی‌تواند کسری بارشی که معادل ۲ سال آبی است را جبران کند و این استان همچنان با کسری قابل توجه بارش‌ها مواجه خواهد بود.

چراغپور در ادامه از کاهش دما از روز شنبه خبر داد و افزود: دما در شهرکرد به ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار