طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره صمت منطقه صورت می‌گیرد

بی‌سوادی در بهارستان، به صفر خواهد رسید

بهارستان یک(پانا)- در نشست رییس اداره صمت شهرستان و مدیر آموزش و پرورش بهارستان یک، توافقنامه همکاری‌ در زمینه سوادآموزی امضا شد تا بی‌سوادی در بهارستان طی سه سال آینده به صفر برسد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بی‌سوادی در بهارستان، به صفر خواهد رسید

در جلسه‌ای با حضور علی‌اکبر حسینی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت وزارت صمت شهرستان و مصطفی کلانتری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان توافقنامه همکاری‌ فی‌ مابین در زمینه سوادآموزی امضا شد.

در این توافق‌نامه طراحی، سازماندهی و اجرای برنامه‌های مشترک به منظور استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای به صفر رساندن بی‌سوادی در گروه سنی هدف به مدت سه‌سال برنامه‌ریزی شده است.

از جمله وظایفی که در این توافق‌نامه به عهده آموزش و پرورش است به توجیه و آموزش افراد واجد شرایط معرفی شده از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) جهت بهره‌مندی از خدمات رایگان سوادآموزی، تامین کتب آموزشی مورد نیاز دوره‌های سوادآموزی، انجام مراحل ثبت‌نام بی‌سوادان در سامانه سوادآموزی، نظارت بر اجرای برنامه سوادآموزی بر اساس استانداردها و قوانین و مقررات سازمان نهضت سوادآموزی و اخذ امتحان پایان دوره و صدور کارنامه برای قبول‌شدگان، می‌توان اشاره کرد.

همچنین اداره صمت شهرستان متعهد می‌شود تا شناسایی و معرفی بی‌سوادان گروه هدف به ویژه افراد بی‌سواد شاغل در کارگاه‌های زیر 10 نفر، ارائه گزارش از بی‌سوادان معرفی شده در پایان هر سال به اداره سوادآموزی، تسریع در شتاب‌بخشی به باسوادی کامل در گروه سنی 10_49 سال و اطلاع‌رسانی و تبلیغات در اجرای طرح‌های فرهنگی به منظور گسترش فرهنگ سوادآموزی را انجام دهد.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار