دبیر ریاضی دارنده رتبه سوم کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس منطقه یک عنوان کرد:

برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس، گامی در جهت ارتقا و شناسایی آموزش‌های نوین است

تهران(پانا) - دبیر ریاضی فرزانگان۲ ضمن اشاره به نقش مهم جشنواره الگوهای برتر تدریس، معتقد است این جشنواره در رشد مهارت‌­های حرفه‌ای معلمان و ترویج الگوهای فعال تدریس، انتقال تجارب دستاوردهای علمی و عملی دبیران، کاربردی ساختن نظریه­ های یادگیری، موثر است.

کد مطلب: ۱۲۳۷۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس، گامی در جهت ارتقا و شناسایی آموزش‌های نوین است

حمیده سرمست؛ دبیر ریاضی دبیرستان فراست و فرزانگان ۲ منطقه یک شهر تهران در گفت و گو با پانا ضمن تبریک ایام میلاد پر برکت اسوه صبر و استقامت حضرت زینب (س) اظهار کرد: جشنواره الگوهای تدریس برتر، با تأکید بر رشد مهارت‌­های حرفه ­ای معلمان و ترویج الگوهای فعال تدریس، انتقال تجارب و دستاوردهای علمی و عملی دبیران، کاربردی ساختن نظریه­ های یادگیری، برگزار می­ شود.

سرمست با اشاره به تفاوت اساسی هفدهمین جشنواره با جشنواره­ سال­های قبل تصریح کرد: تفاوت اساسی هفدهمین جشنواره با جشنواره­ سال­های قبل، مجازی بودن آن و کار در سامانه­ شاد بود. درجشنواره­‌های قبلی، تولید محتوا تنها بخشی از کل امتیاز را در برداشت و در کلاس درس با حضور تعدادی دانش­ آموز و داوران انجام می­ شد.
وی افزود: در هفدمین جشنواره، اساس کار بر مبنای تولید و محتوا و تدریس تلفیقی دو بخش کلاسی و فضای مجازی آن هم در سامانه­ شاد در بخش غیرحضوری بود. و این کار را خیلی سخت می­ کرد.
دبیر ریاضی دبیرستان فرزانگان ۲ در ادامه بیان کرد: در هفدهمین جشنواره، باید طرح درس را براساس یکی از روش­‌های تدریس تهیه می­‌کردیم که با طرح درس‌­هایی که تا به حال در تدریس حضوری و یا حتی مجازی داشتیم، متفاوت بود و در نگارش آن آموزش معکوس را با رویکرد ساختن­ گرایی تلفیق کردم و در قالب طرح درس ملی بردم.

وی افزود: حدود یک سال بود که به صورت مجازی تدریس می­ کردیم و به اندازه کافی تجربه در زمینه استفاده از نرم افزارها و انواع سامانه­ ها (شاد، ادوبی کانکت، اسکای روم و ...) را داشتم ولی تلفیق تدریس حضوری و مجازی در ابتدا، کاری نشدنی به نظرم می ­آمد.
سرمست با اشاره به شرایط سخت و متفاوت در هفدمین جشنواره تدریس، گفت: در بدو حضور در کلاس و شروع فرآیند تدریس نمی­ دانستم مخاطبم کجاست، دانش­ آموزانی که در فضای شاد و از طریق گوشی همراه و یا سیستم، صدای من را می­ شنیدند، یا دوربینی که داشت از فضای کلاس و تدریس من فیلم می­ گرفت. کل تدریس و فیلم برداری در محیط کلاس فیزیکی بدون حضور دانش آموزان انجام شد و این موضوع کار را سخت می‌کرد.
وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به فرم های ارزیابی معیارهای تکنولوژی آموزش، همه مراحل و بخش های طرح درس مانند (حضور غیاب، انگیزش،کاوش، ... و ارزشیابی) می ­بایست در محیط شاد انجام می­ گرفت و از همه امکانات شاد یعنی، پخش زنده، بات­های تکلیف ساز، آزمون ساز، فرم نظرسنجی و... باید استفاده و از همه مهم تر باید تدریس در فضای فیزیکی کلاس انجام می­ شد.

سرمست با اشاره به زمان محدود تدریس در جشنواره اظهار کرد: باید تمامی مراحل تدریس فقط در زمان حداکثر ۲۵ دقیقه انجام می­ شد که در واقع باید به بخش کمی از مطلب و محتوی آموزش پرداخته می­ شد و یک نمادی از تکنیک­‌های آموزشی و تکنولوژی آموزشی و تعامل با دانش آموزان ارائه می­ شد.

دبیر ریاضی دبیرستان فرزانگان۲ که رتبه سوم کشوری در هفدمین جشنواره تدریس را کسب کرده است تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در این پرسه ربط دادن موضوع روز جامعه یعنی همه­ گیری کرونا، به مطلب درسی توابع لگاریتمی بود که این ارتباط از جمله موارد مفید و کار آمد در برنامه بود.

در پایان سرمست با اظهار مسرت از به نتیجه رسیدن تلاشش تصریح کرد: مایه شادی و مسرت من است که با صرف وقت زیادی که برای این کار گذاشتم، کارم در سطح منطقه، استان و کشور دیده شد و رتبه کشوری گرفت. برای همه هم وطنان و به خصوص همکاران و دانش آموزان پرتلاش این مرز و بوم آرزوی سلامتی، آرامش و موفقیت دارم. امیدوارم روش تدریسم در جشنواره مورد استفاده همکاران قرار بگیرد و گامی در جهت کمک به ارتقا آموزش های نوین باشد.

گفتنی استف حمیده سرمست؛ کارشناس ارشد ریاضی محض، دبیر ریاضی منطقه یک شهر تهران با ۲۵ سال سابقه خدمت رسمی، در هفدهمین جشنواره الگوی برتر تدریس (در بخش مجازی) در درس ریاضی۲ رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار