رودنیل:

داوران پراشتباه با حضور تماشاگران فاجعه‌ آفرین می شوند

تهران (پانا) - کارشناس داوری فوتبال می‌گوید وقتی داوران در ورزشگاه خالی از تماشاگر اینگونه اشتباهات تأثیرگذار مرتکب می‌شوند با بازگشت تماشاگران و این نحوه از قضاوت شاهد فاجعه در فوتبال خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
داوران پراشتباه با حضور تماشاگران فاجعه‌ آفرین می شوند

به گزارش فارس، نوذر رودنیل در مورد اشتباهات تأثیرگذار داوران در مسابقات اخیر لیگ برتر اظهار داشت: متأسفانه برخلاف انتظار و پیش‌بینی من مسابقات هفته‌های ابتدایی لیگ برتر با اشتباهات تأثیرگذار داوران همراه شد. در حالیکه من انتظار داشتم با توجه به تست‌های آمادگی جسمانی بسیار جدی که از داوران گرفته شده و همچنین کلاس‌های توجیهی که اسماعیل صفیری برای داوران گرفته حداقل در چند هفته ابتدایی لیگ کمتر شاهد اشتباهات تأثیرگذار داوران باشیم.

وی افزود: متأسفانه انواع و اقسام اشتباهات تأثیرگذار در لیگ را شاهدیم از بازی مس و ذوب‌آهن گرفته تا بازی صنعت نفت و استقلال، گل‌گهر و سپاهان و همچنین دربی پایتخت که بزرگترین مسابقه باشگاهی ما محسوب می‌‌شود. داور در این بازی یک پنالتی مسلم را برای استقلال نگرفت. موعود بنیادی‌فر تا دقیقه 70 قضاوت خوبی داشت اما در 20 دقیقه پایانی بازی شرایط آسان بازی را تبدیل به یک بازی سخت برای خودش کرد. با خطایی که به سود پرسپولیس نگرفت، اخطاری که به روزبه چشمی نشان نداد و همچنین پنالتی که به سود استقلال اعلام نکرد.

این کارشناس داوری فوتبال با اشاره به تکمیل اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: کمیته داوران فدراسیون فوتبال اکنون تکمیل شده و نفرات سرشناس و برجسته‌ای در آن حضور دارند. از اسماعیل صفیری تا علی خسروی همگی از بهترین‌ها هستند. البته یکی دو نفر آنها را من نمی‌شناسم. با این حال انتظار داریم کمیته داوران تدبیری اساسی برای این اشتباهات تأثیرگذار داوری انجام بدهد. با این نحوه قضاوت‌ها وقتی مسابقات لیگ وارد مراحل حساس شود سرمایه‌ و زحمایت یک تیم با اشتباهات داوری متلاشی می‌شود.

رودنیل تأکید کرد: اکنون بازی‌ها در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار می‌شود و فوتبال بدون تماشاگر مثل غذای بی‌نمک است. داوری که در ورزشگاه خالی اینگونه مرتکب اشتباه تأثیرگذار می‌شود اگر بازی با حضور تماشاگران باشد یک فاجعه در فوتبال رخ می‌دهد. قبول دارم که برخی نیمکت‌نشینان تیم‌ها باعث می‌شوند تمرکز داور از بین برود اما داوران باید شهامت، اعتماد به نفس و دانش خود را بالا ببرند و بدانند دقیقه 4+90 هم جزیی از بازی است و هر اتفاقی که در آن رخ می‌دهد باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به برخورد قاطع با داورانی که مرتکب اشتباه می‌شوند، عنوان کرد: به عقیده من وقتی داوری مرتکب اشتباه تأثیرگذار می‌شود باید با آن داور برخورد شود و این برخورد هم به اطلاع تیم‌ها و هواداران برسد. باید کمیته داوران درایت لازم را به خرج دهد و تا قبل از نیم‌فصل شرایط بهتری را برای داوران فوتبال کشورمان رقم بزنند. اعضای کمیته داوران همگی در سطح بالای ‌آسیا و جهان قضاوت کرده‌اند که از آنها انتظار می‌رود شرایط داوری را بهتر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار