در تصمیم‌گیری‌ها باید به افکار عمومی و حساسیت‌های جامعه توجه ویژه‌ای داشت

تهران (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای شورای معاونین استان، نشست روسای مناطق بیست و یک گانه شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
در تصمیم‌گیری‌ها باید به افکار عمومی و حساسیت‌های جامعه توجه ویژه‌ای داشت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در این نشست سید مجتبی هاشمی گفت: در تعریفی که از نظام تعلیم و تربیت امروزه در جامعه وجود دارد، ما به عنوان مسئولان منطقه‌ای و استانی، تنظیم‌گر دیدگاه روز جامعه با سیستم حاکمیتی هستیم، چرا که با پذیرش مسئولیت به عنوان مدیران دولت مردمی، امانتدار سیاست‌های ابلاغی دولت محترم خواهیم بود و باید در انتقال گفتمان جاری به خوبی امانتداری کنیم و همچنین در ارتباط مستقیم با مردم گوش شنوای نیازها و نقطه نظرات جامعه باشیم، در کنار پاسخگویی و خدمت بی‌منت به مردم، می‌بایست فرآیند گفتمان محور دولت مردمی سیزدهم را با ساده زیستی و جلوگیری از اسراف که از اهداف اولیه ریاست محترم جمهوری است را نیز سرلوحه عملکردمان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه درد و آلام مردم با گفتاردرمانی التیام پیدا نمی‌کند، بلکه باید با مدیریت صحیح و اتخاذ راهبردهای مناسب در جهت کاهش فشار بر جامعه تلاش کنیم، افزود: در عین حال ما باید به مردم که ولی‌نعمتان ما هستند فرصت بدهیم تا مشکلات و معضلات خود را بازگو کنند، چه بسا شنیدن معضل شخصی یکنفر و اتخاذ تصمیم درست در سطح مدرسه، منطقه و استان زندگی‌ای را از بحران خارج کند که در اینصورت وظیفه انسانی و شرعی خود عمل کردیم.

هاشمی با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری‌ها باید به افکار عمومی و حساسیت‌های جامعه توجه ویژه‌ای داشت، بیان کرد: ما باید نسبت به همکاران فرهنگی خود نیز بیش از گذشته دغدغه‌مند باشیم و شرایط بازگو کردن مشکلات و رفع آنها را فراهم کنیم، امروزه گفتمان دولت سیزدهم ممنوعیت انتصابات فامیلی است، نه اینکه این عمل شرعاً ایراد داشته باشد، بلکه عدم پذیرش جامعه مانع اینگونه عمل کردن است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بکارگیری نیروهای جوان، ارزشی و توانمند را اولویت اول انتصابات دانست و افزود: برای پیشبرد اهداف متعالی آموزش و پرورش می‌بایست از همه ظرفیت‌های موجود در ارکان مختلف نظام بهره برد اما در عین حال استقلال آموزش و پرورش نیز باید حفظ شود، تعامل و تعادل با مسئولان شهری هم باید در اولویت کارها قرار بگیرد.

هاشمی در ادامه توجه ویژه به امر مدرسه‌سازی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: توجه ویژه به خیرین مدرسه‌ساز و توسعه و پیشرفت طرح‌های عمرانی نیز باید در اولویت کاری قرار بگیرد.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: برنامه‌ریزی دقیق و رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون‌های نوبت اول سال تحصیلی جاری بسیار مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار