عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

نگرانی از حذف ردیف‌های حمایتی از شهرداری‌ها در لایحه 1401 بودجه

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت ردیف‌های حمایتی از شهرداری در لایحه بودجه 1401 حذف شده و این باعث ناراحتی و نگرانی اعضای شورا است.

کد مطلب: ۱۲۳۷۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی از حذف ردیف‌های حمایتی از شهرداری‌ها در لایحه 1401 بودجه

هفته گذشته بود که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران خبر از حذف ردیف‌های حمایتی دولت از شهرداری‌ها را مطرح کرد و از شهرداری درخواست کرد بازگشت حمایت‌های دولتی از شهرداری‌ها را پیگیری کرده در غیر این‌صورت وضعیت شهر تهران از نظر آلودگی هوا و فرسودگی ناوگان بحرانی‌تر می‌شود.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تذکر چمران درخصوص حذف ردیف‌های حمایتی از شهرداری‌ها در لایحه بودجه 1401 گفت: «دولت قول داده بود حمایت حداکثری در عمل نشان دهد. این حمایت حداکثری در بودجه باید خودش را نمود دهد. البته اکنون در حد لایحه حتما چکش‌کاری می‌شود و معمولا هم هر سال در همه‌ دولت‌ها این مشکل وجود داشته است.»

وی ادامه داد:‌ «این خیلی مهم است که در دولتی که خود را همسو با مجموعه‌ مدیریت شهری می‌داند و بالعکس مدیریت شهری هم خود را همسو با دولت می‌داند، با یکسری آلارم‌های نگران‌کننده روبه‌رو نشویم. این توقع را از دولت نداریم. حداقل به اندازه‌ دولت اصلاحات که مخالف مجموعه مدیریت شهری اصولگرا بود که باید برای مدیریت شهری احترام و ارزش قائل شوند یعنی دست کم اگر نمی‌خواستند در لایحه‌ پیشنهادی افزایش دهند، همان عددهای سال گذشته را می‌گذاشتند.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: «ردیف‌های حمایتی از شهرداری حذف شده است و این باعث ناراحتی و نگرانی اعضای شورا است. از معدود سخنرانی‌های آقای چمران بود که به تندی انتقاد خود را مطرح کرد و ما هم واقعا انتقاد داریم ولی مطمئن هستیم با تعاملی که با مجلس داریم و انشاء‌الله با صحبت بیشتری که با دولت می‌کنیم، این نگرانی مرتفع خواهد شد.»

وی از رایزنی با مجلس برای افزایش سهم شهرداری تهران از لایحه بودجه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که نه‌ تنها به اندازه‌ سال قبل بلکه حتما دولت بیشتر از سال گذشته برای شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران اعتبار لازم را پیش‌بینی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار