کسب موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان با حضور در عرصه خبرگزاری پانا

اسلامشهر (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران می‌گوید حضور در حوزه تخصصی پانا، دانش‌آموزان را با قواعد و قوانین آشنا می‌کند و پس از انتشار خبر آنها در بخش‌های مختلف خبرگزاری، احساس مفید بودن و شناخت دغدغه‌های مردم را خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
کسب موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان با حضور در عرصه خبرگزاری پانا

ابوالحسن قلی‌زاده، مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در دوره‌‌ آموزشی همیاران استان پانا که به میزبانی آموزشگاه نمونه دولتی فاطمیه(س) آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: دانش‌آموزان با حضور در خبرگزاری پانا می‌توانند در آینده از نقش بسزایی برخوردار باشند و هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی توجه به این امر مهم است.

وی در ادامه بیان کرد: حضور در عرصه فعالیت خبرگزاری دانش‌آموزی پانا یکی از برنامه‌های عالی است که موقعیت تربیتی ایجاد خواهد کرد و این مهم‌ترین هدف ما در حوزه سازمان دانش‌آموزی در راستای اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» است که مورد توجه مسئولان کشوری نیز قرار گرفته است.

قلی‌زاده تصریح کرد: از سوی دیگر با اجرای طرح هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی، دانش‌آموزان در مدرسه دارای مسئولیت‌هایی از جمله در حوزه آموزش شامل، معلم‌یار، مدیریار، همیار مشاور، کتاب‌یار، یاوران نماز و شهردار مدرسه را بر عهده خواهند گرفت و این احساس مسئولیت علاقه‌مندی آنها را به مدرسه بیشتر کرده و در کنار آن تمرین مسئولیت‌پذیری برای آینده در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: یکی از نقاط بسیار مهم در طرح هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی خبرگزاری پانا است که دانش‌آموزان با جذب در این خبرگزاری به یک موقعیت مهم تربیتی دست خواهند یافت و در کنار آموزش مهارتی از جمله، نظم فکری، تمرین قدرت نویسندگی، تقویت قدرت بیان با اعتماد به نفس و آشنایی و فضای رسانه‌ها را خواهند داشت.

وی تأکید کرد: امروز رسانه‌ها در جامعه اثربخشی بسیار مهمی دارند و مسئولانی که می‌خواهند کارهای خود را به طور مطلوب پیش برود باید به رسانه توجه کنند و شما دانش‌آموزان وقتی حوزه تخصصی پانا با قواعد و قوانین آشنایی پیدا کردید، زمانی که خبر شما در بخش‌های مختلف خبرگزاری منتشر شد، احساس مفید بودن با شناخت دغدغه‌های مردم و منطقه خواهید داشت.

قلی‌زاده به دانش‌آموزان خبرنگار توصیه کرد: در انجام کارهای خود با غرور برخورد نکنید و احترام به مسئولان بالادستی را هیچ‌گاه فراموش نکنید، در عین توانمندی و قدرت باید تواضع را رعایت کنید و بدانید امروز کسب مهارت‌ها برای شما توفیق در آینده را در بر خواهد داشت.

مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران گفت: افزایش تعداد خبرنگاران دانش‌آموز هدف اصلی ما نیست، ولی زمانی که شما دانش‌آموزان احساس مفید بودن را در خبرگزاری دارید، می‌توانید از دوستان خود نیز برای ادامه راه در عرصه خبرگزاری پانا کمک گرفته و آنها هم همراه شما باشند و این تحقق طرح هر مدرسه، یک خبرنگار دانش‌آموز است.

در ادامه سولماز زارعی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر هم در سخنانی با ابراز خوشحالی از میزبانی شهرستان اسلامشهر در این دوره آموزشی و به صداقت و شفافیت در انعکاس اخبار آن تأکید کرد.

در این جلسه نغمه مختاری سرپرست و سمیه نیک‌فکر مدرس خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران در چند بخش به ارائه مطالب آموزشی از جمله تعریف خبر، تیتر، لید، ارزش‌ها و عناصر خبری انواع خبر، تفاوت‌های گزارش‌خبری، یادداشت، آشنایی با کارتابل خبرگزاری پانا، نحوه نگارش نقاط دستوری، تنظیم گزارش تصویری پرداختند.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار