مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت:

ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها جهت ایجاد شرایط مناسب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

رشت (پانا) - مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مسئولین استان گیلان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها جهت ایجاد شرایط مناسب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی ضمن تشکر از زحمات همکاران سخت کوش در حوزه استثنایی و تبریک روز جهانی معلولان، خاطرنشان کرد: شعار روز جهانی معلولان «رهبری و مشارکت افراد با ناتوانی در جهان پایدار، در دسترس و فراگیر» مسئولیت سنگینی را به دوش متولیان و دستگاه های مختلف گذاشته تا در کنار همه برنامه ریزی ها، رسیدگی به موضوع معلولان را به ویژه در دوران پساکرونا در کانون توجه قرار دهند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که معلولیت محدودیت نیست، افزود: انسان های بزرگی بودند که در عین داشتن معلولیت، به موفقیت های بزرگی دست یافتند و فعل توانستن را در بهترین حالت ممکن خود صرف کردند. محمد رحمتی همچنین با اشاره به نقش مادران این عزیزان و عشق و علاقه همکاران در حوزه استثنایی، اظهار کرد: 5 برابر بودن سرانه آموزشی مدارس استثنایی نسبت به مدارس عادی و در نظر گرفتن یک معلم به ازای هر 4 دانش آموز با نیازهای ویژه از جمله امکاناتی است که آموزش و پرورش برای این افراد فراهم کرده است، بنابراین آموزش و پرورش به تنهایی از عهده این رسالت سنگین برنمی آید و این مهم نیاز به همکاری همه دستگاه ها جهت ایجاد شرایط مناسب برای این افراد را دارد. در پایان این مراسم از دانش آموزان و معلمان مقام آور حوزه آموزش و پرورش استثنایی در مسابقات ورزشی و قرآن، عترت و نماز تجلیل بعمل آمد.

شایان ذکر است استان گیلان 45 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی و 2170 دانش آموز با نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، ناتوان ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم) دارد و 819 معلم وظیفه تعلیم و تربیت و توان بخشی این دانش آموزان را برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار