مدرسه باید تجلی گاه حیات طیبه باشد

خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی و پژوهش و توسعه نیروی انسانی آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: مدرسه باید تجلی گاه حیات طیبه باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگا رآموزش وپرورش پانا: عصمتی در مراسم افتتاحییه دوره آموزشی پایه سوم و اول متوسطه "هفتم" افزود: معلمان فرهیخته جامعه اسلامی امروز فرمانده بزرگ میدان نبرد فرهنگی هستند.
وی خدا محوری ،پژوهش ،فناوری ،مشارکت جویی و برنامه محوری را از ویژگیهای معلمان در نظام جدید دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورشی در سند تحول مطلوب می باشد که تنها مکان یادگیری کلاس و کتاب درس تنها ابزار یادگیری نباشد،معلم تنها عامل یاد دهنده نباشد و خانه و مدرسه همه و همه در امر تعلیم و تربیت دخیل باشند.
عصمتی اظهارداشت: سند تحول بنیادین که در آموزش و پرورش در حال اجراست نشانگر چشم انداز وسیع و نگاه بلند مقام معظم رهبری و مسئولین آموزش و پرورش به جایگاه معلم ، دانش آموز و مدرسه می باشد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پژوهش برای ارتقای سطح علمی، امروزه، توجه به امر پژوهش جهت ارتقای سطح علمی معلمان و دانش آموزان امری بسیار لازم و ضروری است، ضرورتی که موجب تغییر نظام آموزشی از کتاب محوری به پژوهش محوری و همچنین باعث ایجاد روش های علمی در فرآیند یاد دهی ویادگیری می گردد که در نهایت به تحول در آموزش و پرورش می انجامد، طرح معلم پژوهنده این تحول را تسریع می کند.
رمضانعلی شیردل مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز در آئیین افتتاحییه گفت: هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی با ایمان و در مسیر الهی است.
وی تغییر نوع نگاه به معلم را از برنامه های ارتقای شان معلم عنوان كرد وافزود: نوع نگاه به معلم و جایگاه وی را باید تغییر داد و این باور را باید عملی ساخت كه معلم نقش اساسی در رشد و توسعه كشور دارد.
شیردل اظهار داشت:آموزش و پرورش در کتاب های درسی جدید به دنبال حل مساله است و آن را جایگزین حافظه محوری کرده است.

وی تاکید کرد: اگر حوزه تفکر تقویت شود آینده ما ارتقا خواهد یافت چرا که تنبل های فکری کسانی هستند که حوزه تفکر را تعطیل کرده و بار جسمی و فکری خود را به دیگران محول کرده اند.
این دوره آموزشی با حضور 358 آموزگار پایه سوم و 481 دبیر متوسطه اول برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار