محمود کلهر در گفت‌وگو با پانا:

دربی ۹۷ سرد و بی‌روح و بی‌کیفیت بود؛ بازیکن نمی‌تواند پاس سالم دهد اما پول هنگفت می‌گیرد

تنها نکته مثبت شهرآورد واگذاری تبلیغات محیطی بود

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است دو تیم پرهوادار فوتبال ایران نمایش خوبی در دربی تهران نداشتند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
دربی ۹۷ سرد و بی‌روح و بی‌کیفیت بود؛ بازیکن نمی‌تواند پاس سالم دهد اما پول هنگفت می‌گیرد

محمود کلهر در گفت‌وگو با پانا، درباره تساوی شهرآورد دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: «بازی دو نیمه متفاوت داشت؛ در نیمه اول دیدار دلچسبی از دو تیم مشاهده نکردیم و در نیمه دوم کمی شرایط بهتر شده بود اما به طور کلی بازی بار فنی بالایی نداشت و سطح انتظارات هواداران را برآورده نکرد. توقع تمامی اهالی فوتبال و هواداران دو تیم این بود که بازی حتی اگر با نتیجه تساوی تمام می‌شود کیفیت فنی خوبی داشته باشد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و من بعید می‌دانم هواداران هم راضی بوده باشند.»

وی ادامه داد: «البته اتفاقاتی که قبل از بازی رخ داد و صحبت‌های مدیران هر دو تیم علیه یکدیگر روی جو بازی تاثیر منفی گذاشت و کیفیت بازی هر دو تیم را کاهش داد. من فکر می‌کنم این موضوع خیلی زیاد تاثیرگذار بود.صحبت‌های پرتنشی که مدیران هر دو تیم علیه یکدیگر داشتند شرایط را عوض کرد. متاسفانه فوتبال ما به سمت حرفه‌ای‌گری نرفته و در چنین شرایطی نیاز است که رفتار باشگاه‌ها از پایین‌ترین شخص تا بالاترین فرد به سمت حرفه‌ای شدن برود. این مسائل باید در فوتبال ما نهادینه شود.»

پیشکسوت پرسپولیس همچنین در ادامه به کیفیت فنی بازی اشاره کرد و گفت: «در نیمه اول تنها یک موقعیت خطرناک روی دروازه حامد لک به وجود آمد اما برای دروازه استقلال چند بار این موضوع تکرار شد. به نظرم پرسپولیس به مراتب خیلی بهتر از استقلال بود اما به طور کلی فوتبال خوبی از هر دو تیم ندیدیم. پرسپولیس در نیمه دوم بهتر بود اما پس از تعویض مجیدی و حضور ارسلان مطهری در زمین استقلال در بخش هجومی بهتر بازی کرد و فکر می‌کنم اینجا مجیدی اشتباه کرد و باید این بازیکن را زودتر به زمین می‌فرستاد.»

وی همچنین در بخش دیگر صحبت‌هایش با انتقاد از عملکرد گل‌محمدی عنوان کرد: «نمی‌دانم چرا تعویض‌ گل‌محمدی تا به این اندازه دیر اتفاق افتاد و عبدی خیلی دیر به زمین آمد و از آن طرف وقتی آل‌کثیر خوب بازی می‌کند چرا باید تعویض شود. سیستم بازی این تیم به گونه‌ای است که باید با دو مهاجم بازی کنند تا نتیجه بگیرند؛ در چنین شرایطی در ساختار هجومی هم بهتر عمل می‌کنند و خطرناک می‌شوند.»

پیشکسوت پرسپولیس عنوان کرد: «باشگاه‌های ما باید به حالت تیمداری دربیاید و بازیکنان براساس مبنای کاری خود در زمین پول بگیرند نه اینکه یک بازیکن حتی نمی‌تواند یک پاس بدهد اما پول هنگفت می‌گیرد. به نظر من باید فیلترهای بگذارند تا بازیکنان بی‌کیفیت به تیم‌های بزرگ راه پیدا نکنند و پس از آن براساس سطح‌بندی پول دریافت کنند.»

کلهر تاکید کرد: « یکی از معضلات جدی فوتبال ما نداشتن بازیکن باکیفیت است ما فقر استعدادیابی داریم و تا زمانی که این موضوع حل نشود فوتبال به سمت حرفه‌ای شدن نمی‌رود. البته این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مدیران حرفه‌ای هم به فوتبال ورود کنند. در حال حاضر به اعتقاد من فوتبال ما تنها نام حرفه‌ای را یدک می‌کشد و هنوز به آن سمت کشیده نشده است.»

پیشکسوت پرسپولیس عنوان کرد: «دربی مهم‌ترین بازی لیگ برتر است که متاسفانه بار فنی بالایی نداشت و هر دو تیم باید بیشتر کار کنند تا به لحاظ فنی شرایط بهتری داشته باشند، من فکر می‌کنم تنها نکته مثبت دربی ۹۷ این بود که تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها واگذار شد و این حق باشگاه هاست که از این طریق درآمدزایی کنند؛ اما باید به مراتب تیم‌ها هم کیفیت خود را بالا ببرند تا تماشاگر از دیدن یک بازی فوتبال لذت ببرد نه اینکه ۹۰ دقیقه یک بازی کسل و بی‌روح ببیند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار