معاون پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد:

هر جامعه‌ای که قدر معلم را بداند به رشد و تعالی می‌رسد

یاسوج (پانا) - معاون پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد عنوان کرد معلمان پرچم‌دار توسعه علمی و فرهنگی کشور است. هر جامعه‌ای که قدر معلم را بداند به رشد و تعالی می‌رسد. جامعه‌ای که به شأن و جایگاه معلم نیندیشد آن جامعه روز به روز به سمت سقوط و انحطاط پیش خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۲۳۶۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هر جامعه‌ای که قدر معلم را بداند به رشد و تعالی می‌رسد

ایرج حجتی، در جلسه شورای هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج با گرامیداشت هفته پژوهش وابراز خرسندی از حضور در جمع عوامل اجرایی این واحد آموزشی گفت: هنرستان کشاورزی که با تفاهم نامه آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی در سال 96 تاسیس شد مشکلات فراوانی در زمینه فضا و تجهیزات داشت که خوشبختانه امروز شاهدیم با تلاشهای مجاهدانه مدیر توانمند این هنرستان در سالهای اخیر به جایگاه قابل قبولی رسیده که شایسته تقدیر است.
وی با بیان اینکه معلمان، شهروند تربیت کرده، تحویل جامعه می دهند و باید بدانند که اشتباه یک معلم، جهانی را نابود می کند خاطرنشان کرد: اگر معلم انسان های خوبی بسازد به بشریت خدمت کرده و اگر مسئولیتش را درست انجام ندهد، نسلی را به فنا می دهد.
حجتی توجه به جایگاه شایسته تعلیم وتربیت در نظام اسلامی را یاداور شد وگفت: دولتمردان و برنامه ریزان باید در بالابردن منزلت معلمان در جامعه و حل مشکلات آنان بیش از گذشته همت گمارند تا معلمان فارغ از دغدغه های معیشتی دانش آموزانی با انگیزه، خلاق، مسئولیت پذیر و پرسشگر آموزش دهند.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های دینی هیچ کس نمی تواند حق معلم را ادا کند گفت: هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه های معلمانش رشد نخواهد کرد، بنابراین اندیشه های معلمان ما باید رشد کند تا مملکت رشد پیدا کند.
حجتی افزود: کشورهای پیشرفته جهان معلمان را عامل اصلی پیشرفت و موفقیت یک سرزمین می دانند و این کشورها همیشه روی معلمان و شیوه تدریس آنها سرمایه ‌گذاری انجام می‌دهند تا نسل آینده کشورشان دانا و هوشیار باشد.
معاون پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد مجموعه کادر اجرایی هنرستان کشاورزی را مجموعه ای همدل ،هماهنگ و دغدغه مند دانست و از فعالیتهای خوب و ارزنده مدیر این هنرستان در به وجود آوردن این جو صمیمی و پرتلاش برای کیفی سازی فعالیتهای آموزشی وپرورشی تشکر وقدردانی کرد.

نگاه کاملا علمی و برنامه محوری در شورای مدرسه حاکم است

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج نیز در این جلسه گفت: شورای مدرسه نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزشی وپرورشی مدارس دارد که با توجه به رویکرد مدرسه محوری نگاه کاملا علمی و برنامه محوری در شورای مدرسه در این هنرستان وجود دارد.

سید ولی موسوی افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی در آیین نامه‌ اجرایی مدارس به شورای مدرسه اختیارات خوبی داده شده تا مدیران مدارس در کنار انجمن‌های اولیا و مربیان با یک مدیریت اقتضایی و بر اساس شرایط مناطق خود نسبت به روند فعالیت‌های آموزشی در مدرسه تصمیم گیری کنند.

موسوی تلاش برای حل مشکل فضای آموزشی و تجهیزات هنرستان را در سالهای گذشته یاداور شد و گفت: با پیگیری‌هایی که از طریق سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی داشته ایم انتظار می رود با جابجایی سازمان بسیج کشاورزی، فضای هنرستان کشاورزی کاملا مستقل شود.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی از اعلام آمادگی همکاران این واحد آموزشی برای همکاری با آموزش و پرورش شهرستان در زمینه های مختلف همکاری خبر داد و گفت: با تعامل و همدلی آموزش و پرورش در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می گیرد تا شاهد تربیت نسلی خلاق، متعهد و وطن‌دوست باشیم و طلوع فرداهایی روشن را برای آنان رقم بزنیم.
در پایان جلسه شورای هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی که با حضور معاون پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد از میلاد بشار معاون اجرایی هنرستان که عملکرد مناسب و قابل قبولی در انجام وظایف محوله داشت با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار