در گفت‌وگوی پانا با رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی مطرح شد؛

تخصیص ارز 4200 تومانی برای تولید گوشت ادامه دارد

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید ارز 4200 تومانی به نهاده‌های دامی برای تولید گوشت قرمز تا پایان سال ادامه دارد و این روند موجب شده است که قیمت گوشت در مقایسه با سایر کالاها تغییرات قیمتی نداشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ارز 4200 تومانی برای تولید گوشت ادامه دارد

علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با پانا از برگزاری جلساتی با مسئولان کشور درباره ارز نهاده‌های دامی خبر داد و افزود:‌ «ارز نهاده‌های دامی تا پایان سال حذف نخواهد شد و همان روند قبلی ادامه خواهد یافت.»

بازار فروش گوشت کم‌رونق است و کاهش قدرت خرید مردم فروش را کاهش داده است. اگر روند تخصیص نهاده‌های دامی ادامه داشته باشد تولیدکنندگان می‌توانند بدون زیان و با حاشیه منطقی به روند تولید ادامه دهند

وی در پاسخ به این پرسش که ارز 4200 تومانی نهاده‌های دامی در سال آینده چه سرنوشتی خواهد داشت، نیز گفت: «هنوز درباره سال آینده و بودجه 1401 تصمیمی گرفته نشده است اما فعلا ارز ارزان برای تولید گوشت ادامه خواهد داشت.»

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره قیمت گوشت خاطرنشان کرد:‌ «قیمت گوشت نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است و یکی از معدود اقلامی است که نرخ باثباتی دارد و می‌توان گفت که نسبت به سایر کالاها از قیمتی مناسب‌تر برخوردار است.»

بازار فروش گوشت قرمز کم‌رونق است

وی افزود: «البته بازار فروش گوشت کم‌رونق است و کاهش قدرت خرید مردم فروش را کاهش داده است. اگر روند تخصیص نهاده‌های دامی ادامه داشته باشد تولیدکنندگان می‌توانند بدون زیان و با حاشیه منطقی به روند تولید ادامه دهند.»

ملکی تصریح کرد:‌ «فاصله قیمتی تولیدکننده و بازار نیز مناسب است و تلاش می‌شود تا گوشت با قیمتی مناسب به دست مردم برسد. البته برخی از خانوارها نیز به دلیل مشکلات معیشتی میزان خرید خود را کاهش داده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار