تاکید بر مشارکت مردم برای تحقق اهداف زیست‌‎محیطی

اردبیل(پانا) - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد بدون مشارکت و همراهی مردم تحقق اهداف زیست‌‎محیطی غیرممکن است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر مشارکت مردم برای تحقق اهداف زیست‌‎محیطی

نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در جمع فعالان و دوستداران محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر ضرورت آموزش و توانمندسازی جوامع محلی گفت: بدون مشارکت و همراهی مردم تحقق اهداف زیست‌‎محیطی غیرممکن است.
وی با اشاره به گستردگی پهنه‌های طبیعی در کشور افزود: با تعداد اندک نیروی انسانی نمی‌توان از محیط زیست حفاظت کرد بلکه این امر نیازمند مشارکت تمام آحاد مردم به ویژه جوامع بومی و محلی است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه پایدار جامعه به ویژه در حوزه محیط زیست نقش و حضور فعالانه مردم است، اظهار کرد: بدون همیاری و مشارکت مردم، توسعه مفهومی نخواهد داشت چرا که هر گامی که در راه رشد و توسعه برداشته می‌‎شود باید با همراهی مردم محلی انجام گیرد.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ضرورت تعامل با سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: تعامل و همکاری با سمن‌ها به عنوان رابط میان سازمان محیط زیست با مردم باید افزایش یابد تا شاهد فصل جدیدی از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه محیط زیست باشیم.
مرادی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی، سازمان‌های غیردولتی بدون انتفاع و غیرسیاسی هستند و اعتبار خود را در جامعه از نقش مسئولانه و سازنده به دست می‌آورند و افراد در این سمن‌ها بصورت داوطلبانه حضور یافته و به دلیل ارتباط بدون واسطه با مردم از کارآمدی و تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند.

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هم از فعالیت ۱۳ سازمان مردم نهاد زیست‌محیطی در این استان خبر داد و گفت: دغدغه تمامی فعالان حوزه محیط زیست برای ما ارزشمند بوده و آموزش و توجه به مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های اداره کل است.
وی با بیان اینکه سمن‌ها می‌توانند در کنار حمایت‌های دولتی برای رفع موانع، قدم‌های موثری بردارند، افزود: مهم‌ترین نقش سازمان‌های مردم نهاد، افزایش مشارکت اجتماعی است و این مشارکت عامل پیشرفت و توسعه جامعه است و جامعه بدون تکیه بر ظرفیت سمن‌ها نمی‌تواند در مسیر سالم‌سازی محیط زیست قدم بردارد.
در این جلسه اساتید دانشگاه و اعضای سازمان‌های مردم نهاد زیست‌محیطی نیز به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه فعالیت خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار