درگفت وگو با پانا مطرح شد

تدوین بسته‌های تشویقی برای توسعه معماری ایرانی اسلامی؛ساماندهی کمیته‌‌های نما

تهران (پانا) - عضوهیات رییسه شورای شهر تهران معتقد است باتدوین بسته های تشویقی باید برای مردم ایجادانگیزه کرد که خودشان به سمت نماهای ایرانی -– اسلامی بروند .

کد مطلب: ۱۲۳۵۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تدوین بسته‌های تشویقی برای توسعه معماری ایرانی اسلامی؛ساماندهی کمیته‌‌های نما

جعفر بندی شربیانی درگفت وگوبا پانا بااشاره به سخنان رییس جمهور در دیدار با مدیران شهری که از بی توجهی به معماری ایرانی و اسلامی در شهر تهران گلایه کرده بود گفت :‌توجه به معماری ایرانی اسلامی به‌خصوص در نماهای ساختمان های شهری و به‌خصوص در اماکن عمومی مانند مساجد و دیگر ساختمان‌هایی که کاربرد عمومی دارد، یکی از دغدغه‌های قدیمی در شهر تهران است. در دوره‌هایی به‌صورت پررنگ به آن پرداخته شده و در دوره‌هایی هم مغفول مانده است و آقای رئیس‌جمهور به درستی به آن اشاره کردند که در دوره‌ جدید مدیریت شهری حتما باید به این موضوع توجه کرد.

توجه به کمیته های نما

وی ادامه داد :مدیریت شهری باید مشوق‌هایی را پیش بینی کند که مردم خودشان به سمت نماها و معماری‌های ایرانی اسلامی جلب شوند و هم بخشی از این مشوق ها برای ایجاد انگیزه در ساختمان‌هایی باشد که کاربری عمومی دارند.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: کمیته های نما بایستی سروسامان داده شود و کسانی که اعتقاد به معماری ایرانی اسلامی دارند را دراین کمیته ها به کارگیری کنیم.

طرح جهش مسکن در بافت فرسوده اجرایی شود

وی درخصوص نابسمانی حوزه مسکن درتهران هم گفت : بحث مسکن امروز یکی از معضلات و مشکلات اساسی اقتصاد کشور و مردم است، دولت‌ها تلاش کرده که به روش‌های خودش این مشکلات را حل کند. دولت جدید هم اشاره به ساخت چهار میلیون مسکن و جهش تولید مسکن داشته که شاید سالانه سهم تهران از این طرح در حدود 200 تا 300 هزار تا مسکن باشد .

شربیانی با بیان این که شهرداری تهران آمادگی این را دارد که به طرح جهش مسکن کمک کند گفت : شورای شهر حتما در کمیسیون معماری شهرسازی توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد؛ ولی اعتقاد ما این است که که با توجه به کمبود در تهران ،طرح جهش مسکن دربافت فرسوده‌ شهر تهران پیاده سازی شود و شهرداری در کنار دولت بتواند بخشی از بافت را به سمت نوسازی ببرد. با این کار به تکالیف و احکام شهرداری تهران جامه عمل پوشانده می‌شود و هم شعار دولت و قول و تعهد دولت در حوزه‌ی مسکن عملیاتی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار