خرید مسکن برای طبقه متوسط در تهران، به حداقل ۷۷ سال زمان نیاز دارد

تهران (پانا) - خرید خانه برای بسیاری از اقشار جامعه به یک آرزو تبدیل شده است و برخی اخبار از گسترش خرید متری خانه حکایت می‌کنند. این روش همچنین به راهی برای تامین سرمایه پروژه‌های ساخت و ساز تبدیل شده است. اما آیا خرید متری خانه ریسک دارد؟

کد مطلب: ۱۲۳۴۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
خرید مسکن برای طبقه متوسط در تهران، به حداقل ۷۷ سال زمان نیاز دارد

به گزارش تجارت‌نیوز، خرید خانه برای بسیاری از خانوارهای طبقه متوسط و پایین به رویایی تقریبا دست‌نیافتنی تبدیل شده است. براساس آمارهای مختلف، خرید مسکن برای طبقه متوسط در تهران، به حداقل ۷۷ سال زمان نیاز دارد.

برای دهک‌های پایین این مدت ممکن است به حدود ۱۷۸ سال برسد؛ به شرطی که آنها تقریبا همه درآمد خود را پس‌انداز کنند. اگر قرار باشد براساس معمول، خانوارها یک سوم درآمد خود را برای خرید مسکن در آینده پس‌انداز کنند، باید حدود سه قرن منتظر بمانند تا بتوانند یک خانه ۷۵ متری بخرند.

خرید متری خانه!

در این شرایط اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که از خرید متری خانه به صورت اشتراکی حکایت می‌کنند. در این روش افراد به صورت شریکی و به هر اندازه که می‌توانند خانه را پیش‌خرید می‌کنند که می‌تواند مثلا چهار متر از یک آپارتمان برای هر فرد باشد.

از قدیم وجود داشته است

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اما در این مورد می‌گوید: خرید شریکی ملک از قدیم وجود داشته است و هنوز هم انجام می‌شود.

او می‌افزاید: خرید متری خانه هیچ اشکال قانونی‌ای ندارد اما در مدت اخیر افزایش خاصی پیدا نکرده است.

به گفته این فعال صنفی، ممکن است افراد با هم شریک شوند و هر کدام از آنها یک دانگ، نیم دانگ یا حتی کمتر از آن را خریداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار