ویس کرمی در گفت‌وگو با پانا:

جلسه کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امروز برگزار می‌شود

مشکلات آموزش و پرورش از گذشته جمع شده است/یکی از عواملی که بر رأی مجلس اثر می‌گذارد، نظر کمیسیون تخصصی است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه کمیسیون آموزش با حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد و گفت جلسه کمیسیون آموزش امروز ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار خواهد شد تا برنامه‌های وی بررسی شود.

کد مطلب: ۱۲۳۴۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امروز برگزار می‌شود

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با پانا در خصوص بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس، اظهار کرد: «با توجه به اینکه یوسف نوری در زمانی معرفی شد که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه بودند، نمی‌توانم برآورد دقیقی از نحوه بررسی صلاحیت ایشان داشته باشم.»

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: «جلسه کمیسیون آموزش امروز ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار خواهد شد تا برنامه‌های وی را بررسی می‌کنیم بنابراین تصمیم‌گیری‌ها بعد از دیدار با وزیر پیشنهادی است.»

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: «یکی از عواملی که بر رأی مجلس اثر می‌گذارد، نظر کمیسیون تخصصی است. باید دید همکاران ما در جلسه امروز به چه نتیجه‌ای می‌رسند.»

وی اضافه کرد: «فراکسیون انقلاب اسلامی نیز صبح فردا با وزیر پیشنهادی جلسه دارد و تبادل نظر انجام خواهد شد که همه اینها در رأی صحن تأثیرگذار است.»

ویس کرمی ضمن اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، ‌افزود: «رتبه بندی معلمان یکی از مطالبات جدی معلمان و دغدغه‌های کمیسیون و مجلس است. اگر گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش ابتکار یا برنامه‌ای برای رتبه بندی داشته باشد، مجلس استقبال خواهد کرد اما باید در نظر داشته باشیم که مشکل امروز این طرح، بودجه و اعتبار آن است. اصل مصوبه، مصوبه مجلس است و اعتبار قانونی دارد که از اراده یک وزیر مهم‌تر است اما بحث بودجه و تحت اصل ۷۵ قرار گرفتن آن، باعث شده که طرح رتبه بندی به نتیجه نرسد؛ لذا باید ببینیم این طرح به کجا رسیده است.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «باید شرایط کشور را در نظر گرفت، در این وضعیت و شرایطی که کشور قرار دارد، باید سختی‌ها و کسری بودجه را ملاحظه کرد. مشکلات آموزش و پرورش از گذشته جمع شده و امروز به نقطه سختی رسیده است. باید مجالس و دولت‌های قبل در گذشته قدمی در جهت کاهش مسائل برمی‌داشتند تا امروز با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم. در دانشگاه‌ها نیز این مشکلات را داشتیم اما طی چند مرحله به نقطه تعادل رسیدیم. با توجه به شرایط کشور ممکن است نتوانیم جهشی مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم اما نباید دست رو دست گذاشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار