اکران ویژه «آیدین» در سینما گلستان شیراز

تهران (پانا) - اکران ویژه فیلم مستند «آیدین» که روایتی از زندگی آیدین نیکخواه بهرامی بازیکن فقید بسکتبال ایران با صدای پرویز پرستویی است، 29 آبان ماه در پردیس سینمایی گلستان شهر شیراز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اکران ویژه «آیدین» در سینما گلستان شیراز

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم مستند «آیدین» به کارگردانی اشکان مهریار و تهیه‌کنندگی ‎مهدی برجیان شب گذشته 29 آبان ماه در پردیس سینمایی گلستان شهر شیراز، با حضور بازیکنان بسکتبال و یکی از بازیکنان بسکتبال با ویلچر و همچنین استقبال علاقمندان، ورزشکاران و سینمادوستان روی پرده رفت.

پس از این اکران ویژه، نشست خبری با حضور علی آذری مدیر اجرایی پردیس سینمایی گلستان و اشکان مهریار کارگردان این مستند برگزار شد.

در این نشست خبری کوتاه، درباره ایده ساخت مستند «آیدین» صحبت شد. علی آذری همچنین درباره سختی‌های ساخت یک مستند ورزشی سخن گفت.
اشکان مهریار کارگردان «آیدین» نیز در این نشست در سخنانی گفت: به نظر من استفاده از ورزش چه ورزشکاران و چه حرکت‌های ورزشی، یک فرصت در سینما محسوب می‌شود و جا دارد که در سینمای ایران اعم از سینمای داستانی و مستند بیشتر دیده شود. نظیر این نوع حرکت‌های ورزشی در فیلم‌های هالیوودی که توسط یک بازیگر یا ورزشکار ارائه می‌شود، بیشتر دیده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که ورزش به صورت گسترده در سینمای ایران نیز کاربرد بیشتری پیدا کند و افزود: ورزش همچون سینما، یک صنعت است و جا دارد که تلفیق این دو اتفاقی خوب را رقم بزند.

در حالی که اکران فیلم مستند «آیدین» با استقبال ورزشکاران ادامه دارد، اکران‌های مردمی این فیلم نیز با استقبال خوب از جانب مخاطبان مواجه شده و تمامی سانس‌های اکران این فیلم در سراسر کشور و سینماهای «هنروتجربه» بلیت‌ها به صورت کامل فروش رفته است همچنان که این فیلم مستند در سینمای هنروتجربه نیز جزء 3 فیلم‌ پرفروش است.

آیدین نیکخواه بهرامی پس از قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال 2007 میلادی و کسب سهمیه المپیک، در حالی که تنها چندماه به حضورش به همراه تیم ملی در المپیک پکن باقی مانده بود، در جاده چالوس در یک سانحه رانندگی درگذشت. در خلاصه داستان این فیلم مستند آمده است: « فیلم مستند «آیدین» روایتی است با صدای پرویز پرستویی از زندگی بازیکن فقید بسکتبال ایران، آیدین نیکخواه بهرامی. خاطره گویی از زبان خانواده و هم‌بازی‌های آیدین نه تنها این مستند را جذاب کرده، بلکه شخصیت این اسطوره فقید را به علاقه مندان و به خصوص نسل جدید بسکتبال معرفی کرده است.»

فهرست عوامل فیلم مستند «آیدین» عبارت است از: کارگردان: اشکان مهریار، تهیه کننده: ‎مهدی برجیان، گوینده متن: پرویز پرستویی، مشاور پروژه: یوسف حاتمی‌کیا، مجری طرح: مهیار لؤلؤ، سرمایه گذار: علی ملک آرایی، مدیر فیلمبرداری: ‎وحید قلی زاده زحمتکش، تصویربرداران: امیرحسین قلی زاده زحمتکش، سپهر میکائیلیان و جفری آیس فولگر، ‎تدوین: محمد تنکابنی، دستیار تدوین: ‎امیرحسین مدبر، اصلاح رنگ و نور جلوه های ویژه بصری: آرمین به امید حق، صدا بردار: مهراد خورشیدی، طراحی و ترکیب صدا: ‎محمد حسین ابراهیمی، نویسنده گفتار متن: ‎موحد تاری مرادی مطلق، ‎مدیر تولید: ‎کامران مدبر، ‎دستیار کارگردان: ارژنگ درویش، ‎موسیقی متن: مهرداد اسماعیل پور، خواننده تیتراژ: آمین، عکاس صحنه: ‎علیرضا زینعلی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار