مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

تمام ایرانیان باید در اداره کشور سهیم و دخیل باشند

باید بر اساس عقلانیت و عدالت اجتماعی حرکت کنیم نه احساسات و تعصبات قومی و فرقه‌ای/ با یکدیگر بر اساس عدل و انصاف و اخلاق حسنه رفتار کنیم/ رویکرد انقلاب اسلامی عدالت‌محوری و جهانشمولی است

تهران (پانا) - مشاور رئیس‌جمهوری در دیدار با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به حقوق اقلیت‌های دینی در کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تمام ایرانیان باید در اداره کشور سهیم و دخیل باشند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در نهاد ریاست جمهوری انجام شد، عبدالسلام کریمی بیان داشت: تمام پیام‌آوران بزرگ آسمانی آمده‌اند تا بشر را به اخلاق و تسلیم امر خدا شدن، دعوت کنند. بدین جهت، همه ما پیروان ادیان توحیدی باید تسلیم امر خدا باشیم. همانگونه که همه پیامبران ادیان الهی در اصول و رعایت اخلاق متحد و یگانه بودند شایسته است ما پیروان ادیان نیز زیست و تعامل مسالمت‌آمیز داشته‌ باشیم و با یکدیگر بر اساس عدل و انصاف و اخلاق حسنه رفتار کنیم.

کریمی به پایین آمدن نرخ جمعیت ایرانیان پیرو ادیان توحیدی اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت ادیان توحیدی در سالیان گذشته قابل تأمل است که باید بدان توجه جدی داشت. رویکرد انقلاب اسلامی عدالت‌محوری و جهانشمولی است. بنابراین باید بر اساس عقلانیت و عدالت اجتماعی حرکت کنیم نه احساسات و تعصبات قومی و فرقه‌ای.

وی با اشاره به اینکه اقلیت‌های دینی در انقلاب‌ اسلامی و دوران دفاع مقدس در کنار برادران مسلمان خود حضور داشتند و شهیدان عزیزی را تقدیم جمهوری‌ اسلای ایران کردند، بیان داشت: همانگونه که خون تمام اقوام ایرانی و پیروان ادیان توحیدی در انقلاب و دوران دفاع مقدس از مرزهای این میهن اسلامی دفاع کرد، ما نیز اعتقاد کامل داریم در چارچوب قانون اساسی، همه ایرانیان عزیز از هر قوم، دین و مذهبی می‌بایست در اداره کشور شریک، سهیم و دخیل باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار