نویسنده نوجوان اهل پردیس:

کتاب از ما انسان بهتری می‌سازد

پردیس (پانا) - نویسنده نوجوان پردیس بر این باور است که کتاب انسانی بهتر از فرد با فکر و تجربه بیشتر می‌سازد و بر این اساس پیشنهادی برای افزایش میزان تمایل نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی ارائه کرده است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کتاب از ما انسان بهتری می‌سازد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مبینا شریعتی، نویسنده نوجوان اهل پردیس در گفت و گو با پانا تصریح کرد: «کتاب آریتمی، در حوزه قلم و کاغذ را به رشته تحریر درآوردم و معتقدم نباید از ارزش کتاب و کتابخوانی، همچنین اهمیت مطالعه در جامعه غافل ماند.»

وی با بیان اینکه مطالعه و توجه به اطراف عامل مهم و اثرگذاری است که ما را در مسیر کتابخوانی و نگارش کتاب قرار می‌دهد، اظهار کرد:«زمانی که انسان در مسیر اشاره شده گام بردارد، در زندگی خود نیاز به ثبت وقایع، اتفاقات به عبارتی قلم زدن و نوشتن در خصوص موضوعات مختلف را احساس می‌کند. در واقع مطالعه کتاب موجب خواهد شد نویسنده بهتر از گذشته عناصر پنهان‌‌ جامعه را شناخته و درک کند. در این زمان است که فرد می تواند آنچه که مشاهده می کند و شاید در بیان و سخن نتواند آنها را توصیف کند، به نگارش درآورد. مواردی که حتی در واقعیت روزمره زندگی نتوانیم به درستی و به وضوح آنها را ببینیم، اما با قلم نویسنده، خلاقیت و تصویرسازی در قالب کلمات بتوانیم به راحتی آنها را تجربه کنیم. کتاب از ما انسانی بهتر با فکر و تجربه بیشتر می‌سازد.»

شریعتی در پاسخ به اینکه با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی چه پیشنهادی برای افزایش میزان تمایل نوجوانان و جوانان به این امر دارد نیز گفت:«برای جذب گروه سنی اشاره شده به مطالعه و کتابخوانی در ابتدا باید شرایط و زیرساخت‌های این امر را فراهم کرد. چرا که افراد بسیاری هستند که به کتاب علاقه دارند، اما به ‌دلیل مشکلات اقتصادی توان خریداری آن را ندارند. هم اکنون اپلیکیشن‌هایی موجود است که نسخه‌های الکترونیک کتاب‌ها را به بهایی اندک حتی به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، هرچند که از نظر من هیچ‌چیزی جای لمس‌کردن ورقه های کتاب‌‌ را نمی‌گیرد.»

نویسنده کتاب «آریتمی»بیان کرد:« نخستین کتابی که باعث جذب من به کتاب‌خواندن شد، کتاب «هزار خوشید تابان» اثر خالد حسینی بود که در مورد زندگی‌ یک دختر افغان بود و من با خواندن این کتاب جذب نویسندگی و مطالعه شدم.»

شریعتی با تاکید بر اینکه کتاب، دریایی است که هرچه بیشتر بخوانید بیشتر به آن احساس نیاز می‌کنید، به افراد علاقمند به کتاب پیشنهاد کرد، زمان بیشتری را صرف مطالعه کنند. در صورتی که علاقمند به نوشتن کتاب هستند، بهتر است قبل از شروع به نگارش آن چند ‌سال بی‌وقفه مطالعه داشته باشند. ضمن اینکه باید بدانند، ضرورت ندارد فکر کنند نخستین اثری که چاپ می‌کنند باید یک شاهکار باشد. زیرا نوشتن و خلق یک اثر ماندگار بسیار محترم است، چون از ذهنی فعال و پویا خلق شده است.»

وی تصریح کرد:«نوشتن جسارت می‌خواهد. نباید از نوشتن و متفاوت بودن ترسید. البته باید اثری را که می نویسیم موجبات سوء برداشت یا گمراهی خوانندگانش را فراهم نیاورد، زیرا که در این صورت تنها وقت خود و خوانندگان چنین اثری را هدر داده ایم.»

خبرنگار دانش‌آموز: سارا توحیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار