استفاده بهینه از منابع مالی،هدف شهرداری جدید شیراز

شیراز(پانا)-شهردار شیراز بیان کرد با شکل‌گیری صندوق خزانه در معاونت مالی و اداری، مدیریت کنترل هزینه و درآمد در شهرداری سامان‌دهی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۱۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استفاده بهینه از منابع مالی،هدف شهرداری جدید شیراز

احسان اصنافی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های کلی شهرداری در بخش بدهی‌ها و مطالبات سنوات قبل و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع مالی افزود: به دنبال این هستیم که بطور تسهیل شده و متناسب با شرایط اقتصادی کشور مطالبات خود را از دستگاه‌ها بگیریم و به حل مشکلات بپردازیم.

او افزود: اولین فاز سامانه مدیریت کنترل و ارزیابی روند کار پروژه‌های عمرانی شهرداری در راستای افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها آماده بهره‌برداری است.

اصنافی در حوزه املاک اظهار کرد: با مشخص کردن مالکیت ملک بخصوص املاکی که دارای سند کاغذی هستند، پیگیر هستیم که املاک رها شده شهرداری را مشخص کرده و وارد سامانه املاک کنیم.

وی اضافه کرد: در امر سرمایه‌گذاری نیز با استقبال کامل آماده‌ایم تا از ظرفیت تمام افراد و بخش‌ها استفاده کنیم و معتقدیم که در این مورد روابط باید سالم و شامل برد دو سویه باشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهرداری قطعه‌ای از از پازل فرهنگی شهر شیراز است ادامه داد: در حوزه فرهنگی برای استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر را از تمام جریانات فرهنگی و اجتماعی و فکری دعوت می‌کنیم و براین باوریم که شهرداری می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌های اصلی فرهنگی در شهر ایفای نقش کند.

اصنافی گفت: بهره‌برداری از فاز اول خط دو مترو شیراز در ٢٢ بهمن امسال شکل خواهد گرفت و قطعه دو این خط در هفته دولت سال آینده خواهد بود.

او ادامه داد: خط دو مترو شیراز تا پایان سال ١٤٠١ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

شهردار شیراز با اعتقاد بر اینکه رشد بخش‌های مختلف حمل و نقل از شاخص‌های پیشرفت و توسعه است، بیان کرد: بازسازی ناوگان اتوبوسرانی با همکاری سازمان مدیریت سوخت و تلاش برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار قرار دارد و برای راه‌اندازی خط ٣ مترو، به دنبال منطقی کردن سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار هستیم.

او شهر هوشمند و رویکرد شهروندسپاری را دو مقوله مهم در حوزه شهرسازی دانست و اظهار کرد: به دنبال تسریع در فرآیند صدور پروانه و کاهش مدت زمان آن هستیم و با اهمیت بیشتری، خدمات فنی مهندسی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اصنافی شهر هوشمند و تاکید بر رویکرد شهروندسپاری را دو مقوله مهم در حوزه شهرسازی عنوان کرد و گفت: به دنبال کوتاه کردن فرآیند صدور پروانه و کاهش مدت زمان آن هستیم و اهمیت بیشتر به خدمات فنی مهندسی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی از تسریع در پروژه شهید سردار سلیمانی(کوهسار) به طول ١٨ کیلومتر خبر داد.

او افزود: شُبهه‌هایی درباره رانش زمین در این منطقه بیان شد که با بررسی اساتید و کارشناسان با هزینه ٦٠ میلیارد تومانی، تثبیت قطعه منصورآباد شکل گرفت.در خصوص تقاطع جام جم نیز با صدا و سیما به توافق رسیده‌ایم و این محور به زودی بازگشایی خواهد شد.

شهردار شیراز بیان کرد: در پروژه تقاطع مدافعین سلامت پیشرفت خوبی را شاهد هستیم و بزرگراه مولوی به طول ٦.٧ کیلومتر در مرحله عملیات اجرایی است.

وی همچنین اضافه کرد: اولویت‌های ما در شهرداری براساس فرآیندهای سابق نیست اما بنابر زخمی نگه داشتن پروژه‌های عمرانی نیز نخواهد بود.

اصنافی درباره بافت مرکزی شهر و سیمای بصری آن تصریح کرد : برای ظرفیت‌های گردشگری در خیابان زند و بافت مرکزی شیراز به عنوان نشانه‌های شهری، سرمایه گذاری‌های ویژه در نظر گرفته خواهد شد.

ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار