باقری: آموزش و پرورش می‌تواند نیروی انسانی مورد نیاز برای ایفای نقش در نماز را پرورش دهد

تهران (پانا)‌ - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که آموزش و پرورش با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند نیروی انسانی مورد نیاز برای ایفای نقش در نماز جمعه از جمله موذن، مکبر و حتی سخنران را پرورش دهد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
باقری: آموزش و پرورش می‌تواند نیروی انسانی مورد نیاز برای ایفای نقش در نماز را پرورش دهد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی میکائیل باقری در جلسه مشترک شورای سیاست گذاری اداره کل قرآن عترت و نماز با معاونت ساماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: جوانگرایی در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باعث حضور پررنگ دانش آموزان در صفوف نماز جمعه خواهد شد و اکنون قرآن آموزان بسیاری از دارالقرآن های وزارت آموزش و پرورش حضور فعالی به عنوان قاری، مؤذن، مکبر و... در برگزاری نماز جمعه شهرستان ها دارند.

وی افزود: آموزش و پرورش با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند نیروی انسانی مورد نیاز برای ایفای نقش در نماز جمعه از جمله موذن، مکبر و حتی سخنران را پرورش دهد با توجه به برگزاری مسابقات اذان، مداحی، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه سخنران های خوبی از بین دانش آموزان شناسایی می‌شوند و اگر از این دانش آموزان در تریبون های نماز جمعه سراسرکشور استفاده شود قطعاً می‌تواند تاثیر خوبی بر همسالان خود داشته باشند.

مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فعالیت دانش آموزان در تریبون نماز جمعه که موذن و مکبر تربیت یافته آموزش و پرورش هستند باعث تشویق به حضور دانش آموزان ، خانواده ها و والدین آنها در نماز جمعه است.

وی تصریح کرد: طرح پیوند مسجد، منزل و مدرسه طرحی است که می تواند ائمه جمعه و جماعات را با مدرسه پیوند دهد علاوه بر این بحث جشن تکلیف دانش آموزان یعنی دانش‌آموزانی که در آستانه سن تکلیف هستند (دختران پایه سوم و پسران پایه هشتم) که طی یک فرآیند دانش آموزان با وظایف خود در دوران تکلیف آشنا می‌شوند و جلساتی را هم برای والدین آنها برگزار می‌کنیم که خروجی آن جشن ورود به سن تکلیف است و برای همه دانش آموزان خاطره انگیز است که این جشن تکلیف را می توانیم به صورت متمرکز در محل برپایی نماز جمعه و با حضور ائمه جمعه برگزار کنیم.

باقری تصریح کرد: در اغلب مدارس کشور نماز جماعت اول وقت با امام جماعت روحانی یا فرهنگی برگزار می‌ شود و در اغلب شهرستان ها از ظرفیت ائمه جمعه استفاده می شود حتی در برخی از شهرستان ها ائمه جمعه یک روز در هفته را به آموزش و پرورش و حضور در مدارس اختصاص می دهند و در نماز جماعت دانش آموزان مدرسه حضور پیدا می کنند که جای بسی خوشحالی و قابل تشکر و قدردانی است.

وی در خاتمه گفت: همان طور که می دانید هفته آخر آذر ماه، هفته گرامیداشت قرآن،عترت و نماز در مدارس است ما می توانیم در این هفته برگزاری نماز جمعه را به دانش آموزان واگذار کنیم و حتی سخنران پیش از خطبه ها دانش آموز باشد و خدام که نمازگزاران را هدایت می کنند از میان دانش آموزان علاقه مند انتخاب شود که این یک حرکت نمادین و باعث حضور حداکثری دانش آموزان در نماز جمعه می شود.

پیوند و استمرار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با آموزش و پرورش می تواند باعث شکوفایی ظرفیت های جدید در بین دو دستگاه باشد

در ادامه جلسه حجت الاسلام علی نوری گفت : ما در ستاد برگزاری نماز جمعه یک شاخه دانش آموزی داریم و ارتباط خوبی هم با تشکل های دانش آموزی داریم و ظرفیت های آموزش و پرورش تا امروز به خوبی استفاده کردیم حتی روزهای هفتم و چهاردهم آبان ماه که مصادف شده بود با روز دانش آموز نیز نمازجمعه از صفر تا صد به دانش‌آموزان سپرده شد.

وی افزود: البته همواره آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را داریم و می توانیم تجلیل از دانش آموزان برتر در رشته های مختلف را در تریبون های نماز جمعه برگزار کنیم.

معاون ساماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: باید به صورت همه جانبه ظرفیت های آموزش و پرورش را در نظر بگیریم تا بتوانیم بهره مندی دو جانبه از ظرفیت‌های مشترک داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پیوند و استمرار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با آموزش و پرورش می تواند باعث شکوفایی ظرفیت های جدید در بین دو دستگاه باشد که هر دو دستگاه بتوانند از خیرات و مبرات آن بهره مند گردند.

حجت الاسلام نوری یادآورشد: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بخشی از فعالیت های ویژه هفته قرآن، عترت و نماز را از تریبون نماز جمعه توسط ائمه محترم جمعه سراسر کشور به سمع و نظر نمازگزاران برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار