بهتاش فریبا در گفت‌وگو با پانا

بازی با سوریه برای فوتبال ایران سخت‌تر از بازی با لبنان است؛ نباید اسیر جنگ روانی شویم

با برد مقابل تیم ملی سوریه ۹۸ درصد راه صعود به جام جهانی را رفته‌ایم

تهران (پانا) - ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران معتقد است دیدار با تیم ملی سوریه برای فوتبال ایران سخت‌تر از بازی برابر لبنان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۳۱۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بازی با سوریه برای فوتبال ایران سخت‌تر از بازی با لبنان است؛ نباید اسیر جنگ روانی شویم

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با پانا، درباره بازی امشب تیم ملی فوتبال کشورمان برابر سوریه در انتخابی جام جهانی قطر گفت: « به نظرم بازی برابر سوریه به مراتب سخت‌تر از لبنان خواهد بود؛ چرا که سوریه یک تیم فیزیکی است که خیلی بسته بازی می‌کند و فضا را می‌بندد و در کنار آن مهاجمان خوبی هم در ترکیب تیم دارد. البته شنیدم که عمر خربین بازیکن سوری در این دیدار مصدوم است و در ترکیب تیم حضور ندارد ولی به نظرم نباید توجه کنیم و شاید جنگ روانی از سوی سوری‌ها باشد، نباید اسیر جنگ روانی آنها شویم. تیم ملی به لحاظ فنی و تکنیکی یک سر و گردن از سوریه بالاتر است اما بسته بازی کردن این تیم می‌تواند مشکل ساز شود. امیدوارم این بازی در زمین خوب برگزار شود، البته شنیدم که زمین پستی و بلندی دارد اما بهتر از زمین لبنان بود که بسیار بی کیفیت بود و بازیکنان را اذیت کرد. در بازی با لبنان به دلیل پایین بودن کیفیت زمین ملی‌پوشان مدام مجبور بودند که بازی بلند و مستقیم داشته باشند و همین موضوع آن‌ها را اذیت کرد. »


وی به نبود علیرضا جهانبخش و دراگان اسکووچیچ در بازی مقابل سوریه اشاره کرد و گفت: « به نظرم غیبت این دو نفر در بازی مقابل سوریه ممکن است نقطه ضعف تیم ملی محسوب شود. به هر حال ما در این بازی مهدی طارمی هم در اختیار نداریم و همین موضوع می‌تواند برای ما دردسرساز شود. البته تیم ملی نیمکت بسیار خوبی دارد و نبود بازیکنی مثل طارمی زیاد احساس نمی‌شود. ما بازیکنانی مثل انصاری‌فر، کاوه رضایی و مهدی قایدی را در اختیار داریم که می‌توانند بسیار به تیم ملی کمک کنند. حتی من معتقدم در برابر لبنان ما می‌توانستیم تعویض‌های را زودتر انجام دهیم و فکر می‌کنم این کار دیر انجام شد و تیم هم تحت فشار قرار گرفت. »


فریبا در ادامه به نقاط ضعف تیم ملی برابر لبنان اشاره کرد و گفت: « به نظرم در بازی برابر لبنان، علی قلی‌زاده می‌توانست زودتر تعویض شود، جهانبخش و قلی‌زاده وینگر هستند و نباید در عرض زمین دریبل بزنند بلکه باید یار مستقیم خود را هم بردارند و به عمق دفاع نفوذ کنند. صیادمنش از زمانی که به میدان آمد سه بار از حریف مستقیم خود عبور کرد و وارد محوطه جریمه شد. مهدی قائدی به دلیل اینکه جثه ریزی دارد وقتی چند بازیکن حریف در محوطه زمین هستند می‌تواند به تیم کمک کند اما به میدان نیامد. البته که سرمربی تیم بهتر از هر کس دیگری شرایط را می‌داند و من به‌عنوان کسی که از بیرون تیم را بررسی می‌کند مسائل را نگاه می‌کنم و از شرایط بدنی و روحی بازیکنان از نزدیک خبر ندارم. با این حال در صورتی که سوریه را شکست بدهیم 98 درصد راه صعود به جام جهانی را طی کرده‌ایم. »


پیشکسوت فوتبال ایران در مورد ترکیب احتمالی تیم ملی در روز غیبت جهانبخش اظهار کرد: « برای من ترکیبی که تیم ملی مقابل لبنان داشت خیلی عجیب بود. با این حال ما صدرنشین گروه هستیم و وقتی قدرت حریف را می‌دانیم چرا باید با یک مهاجم به میدان برویم، چرا نباید در ترکیب تیم دو مهاجم حضور داشته باشد. در بازی با سوریه هم اگر بخواهیم با یک مهاجم بازی کنیم چیدمان فرق می‌کند. اما اگر دو مهاجم وارد میدان شوند فکر می‌کنم کاوه رضایی و مهدی قائدی می‌تواند در کنار سردار بازی کند. در این بازی هم جهانبخش حضور ندارد و می‌توان از مهدی ترابی استفاده کرد. به نظرم این بازیکن جایگزین مناسبی برای جهانبخش خواهد بود. خوشبختانه تیم ملی بازیکنان خوبی در اختیار دارد و من تاکنون یاد ندارم تیم ملی ما به لحاظ بازیکن تا به این اندازه شرایط خوبی داشته باشد که هم در نیمکت تیم و هم داخل زمین بازیکنان به لحاظ فنی خیلی قدرتمند باشند. ما حتی در برابر سوریه می‌توانیم از صالح حردانی برای دفاع راست استفاده کنیم و با توجه به تعدد بازیکن از این بابت نباید نگرانی داشته باشیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار