بحری‌زاده: موضوع سند دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی یکی از محوری‌ترین موضوعات آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت موضوع سند دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی یکی از محوری‌ترین موضوعات آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: موضوع سند دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی یکی از محوری‌ترین موضوعات آموزش و پرورش است

اسماعیل بحری‌زاده در جلسه کارگروه تدوین سند دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که صبح امروز با حضور معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی، احمد عابدینی، استاد راهنمای تدوین سند مجلس دانش‌آموزی و مشاوران سازمان برگزار شد، اظهار کرد: براساس آیین نامه مجلس دانش‌آموزی، ۳ سال بعد از اینکه شوراهای دانش‌آموزی در مدارس متوسطه برگزار شد، اولین دوره مجلس ایجاد شد و اولین هدف آن این بود که تشکیل شوراهای دانش‌آموزی را به تمامی دوره‌ها تسری دهد.

وی افزود: مصوبات مجلس دانش‌آموزی خروجی‌ مباحثی است که در قالب یک سند و بیانیه است و این پیشنهادات که عصاره افکار دانش‌آموزان است قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

بحری‌زاده با اشاره به اینکه سند مجلس دانش‌آموزی معرف هر یک از دوره‌های مجلس است ادامه داد: برای هر دوره از مجلس یک سند محور قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود گفت‌وگوهای ۲ ساله دانش‌آموزان جمع بندی شود و در قالب یک سند قابل دسترس باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند هر دوره معرف مجاهدت‌های نمایندگان مجالس دانش‌آموزی است گفت: موضوع سند دوره دهم مجلس یکی از مهم ترین موارد است. تدوین کتب درسی باید متناسب با نیازها و شرایط جامعه باشد لذا موضوع سند دوره دهم یکی از محوری ترین موضوعات آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: یکی از زیرنظام‌های مهم سند تحول بنیادین مرتبط با سند ملی است آنچه سند به دنبال آن است تحول عمیق و ریشه ای در رویکردهاست که در نوع نگاه به معلم، مدرسه، کتاب و کلاس درس، دانش‌آموز توجه ویژه دارد.

بحری‌زاده تاکید کرد جایگاه درس ملی در تحول آموزش و پرورش این است که برنامه درسی ملی به عنوان یک زیرنظام اصلی سند به منزله نقشه جامع یادگیری و زمینه ایجاد تحول همه جانبه و عمیق در محتواهای آموزشی کشور است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: استاد عابدینی همیشه دغدغه تربیت داشته لذا در این مسیر همیشه همراه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار