دوره آموزشی مجازی آشنایی با دیابت در ملارد

ملارد(پانا)- همزمان با ۲۳ آبان‌ماه و روز جهانی دیابت، سفیران سلامت مدارس آموزش و پرورش ملارد، دوره آموزشی در فضای مجازی تحت عنوان آشنایی با دیابت و راه‌های پیشگیری از آن برگزار کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی مجازی آشنایی با دیابت در ملارد

مصطفی محمدی مسئول سلامت آموزش و پرورش ملارد در این رابطه اظهار کرد: زمانی که بدن یک شخص نتواند به اندازه‌ کافی انسولین تولید کند یا انسولین تولید شده را درست استفاده کند، آن شخص به دیابت مبتلا خواهد شد. در دیابت نوع یک که به آن دیابت وابسته به انسولین نیز گفته می‌شود و شیوع کمتری دارد، دلایل ژنتیکی و محیطی، علت آغاز بیماری هستند که هنوز به طور کامل هم شناسایی نشده‌اند. افراد در هر سنی ممکن است که به دیابت نوع یک مبتلا شوند، اگرچه این نوع دیابت در کودکان و جوانان شایع‌تر است.

او ادامه داد: دیابت نوع دو که از آن به عنوان دیابت غیر وابسته به انسولین نیز یاد می‌شود، شایع‌ترین نوع دیابت در جهان است که معمولاً به دلیل مقاومت سلول‌های بدن نسبت به انسولین رخ می‌دهد.

مسئول سلامت آموزش و پرورش ملارد افزود: با توجه به اهمیت این بیماری، مراقبین سلامت مدارس در شبکه شاد پیام‌ها و کلیپ‌های مربوط به پیشگیری از دیابت را قرار داده و به دانش‌آموزان، اولیاء و همکاران در مورد دیابت و اینکه چه غذاهایی بخورند و کنترل وزن داشته باشند، اطلاعات لازم را ارائه می‌کنند.

محمدی: همچنین درصورت وجود فرد دیابتی در خانواده‌ها، هشدارهای لازم را در جهت مراقبت و طرز برخورد با افراد دیابتی را آموزش می‌دهند، در همه گروه‌های کلاسی مراقبین سلامت، آموزش‌های پیشگیری و پوستر و پمفلت‌های آموزشی از بیماری دیابت را ارسال کرده و این آموزش‌ها به صورت خاص‌تر برای سفیران سلامت دانش‌آموزی انجام شده تا به دوستان و همسالان خود آموزش‌های لازم را ارائه کنند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار