کلاس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه از ۲۹ آبان‌ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود

کرمانشاه (پانا) - دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام کرد کلاس‌های حضوری دانشگاه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اولویت‌سنجی انجام شده، از ۲۹ آبان‌ماه شروع خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه از ۲۹ آبان‌ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود

دانشگاه رازی کرمانشاه، دارای تعدادی دانشجوی غیربومی است که با توجه به ظرفیت خوابگاه‌ها، بازگشایی دانشگاه را با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌کند، همچنین سلامت دانشجوها در شرایطی که تمهیدات لازم در دانشگاه‌ها انجام نشود به خطر می‌افتد و نگرانی خانواده‌ها را به همراه دارد.

از طرفی آموزش‌های مجازی دانشجویان را در یادگیری دروس خود با چالش‌های زیادی همراه کرده است که رضایت‌بخش نیست و دروس عملی را به سختی می‌توان در آموزش‌های مجازی تدریس کرد.

محمّدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی عنوان کرد: تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف دانشگاه باید اندیشیده شود تا در صورت بازگشایی، مشکلی در تأمین تغذیه، سرویس ایاب و ذهاب، اسکان در سراهای دانشجویی، مسائل بهداشتی، زیرساخت‌های آموزشی نداشته باشیم و با آمادگی کامل پذیرای دانشجویان و اساتید باشیم.

خشایار شیخی، دبیر کمیته مقابله با بحران دانشگاه رازی، با اشاره به اینکه اقدامات به موقعی در حوزه پیشگیری، پایش، واکسیناسیون و سایر اقدامات مقابله با کرونا در دانشگاه رازی انجام شده است، گفت: بر اساس آخرین تصمیم ستاد مقابله با کرونا، حضوری‌شدن آموزش‌های دانشجویان در دانشگاه‌های کشور مورد تأکید قرار گرفته است.

آقایاری، مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی با بیان اینکه هم اکنون 16 کلاس مجهز برای برگزاری کلاس‌های حضوری در مقطع دکتری فراهم است و باید تمهیدات به گونه‌ای باشد که برای هر ساعت، امکان برگزاری 20 کلاس درس را داشته باشیم، بیان کرد: تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای کلاس‌ها از جمله کامپیوتر، اینترنت تأمین شود و در صورت برگزاری حضوری کلاس‌ها، مدت زمان هر کلاس 45 تا 60 دقیقه باید در نظر گرفته شود.

غلامرضا سالمیان، معاون آموزشی دانشگاه رازی گفت: در صورت آمادگی بخش‌های مختلف دانشگاه دروس عملی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت حضوری برگزار شود و دروس نظری در بستر فضای مجازی ادامه یابد.

محسن سعیدی، معاون دانشجویی دانشگاه رازی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی لیست دانشجویان متقاضی اسکان در سراهای دانشجویی به این معاونت اعلام شده است و در راستای تأمین تغذیه و مواد بهداشتی این عزیزان نیز مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: بر اساس آخرین پروتکل ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی، در صورت حضوری شدن کلاس‌های دانشجویان، افرادی که دو دُز واکسن علیه بیماری کرونا دریافت کرده‌اند با ارائه کارت واکسیناسیون، مجاز به حضور در دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه مجوز ستاد مقابله با کرونا برای ارائه خدمات خوابگاهی جهت اسکان دانشجویان متقاضی تنها برای اسکان کوتاه مدت است و مجوزی برای اسکان بلندمدت دانشجویان در دست نداریم عنوان کرد: واکسیناسیون مرحله سوم برای افراد 60 سال به بالا در مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه انجام خواهد شد.

یاسر شهبازی، مدیر حوزه ریاست دانشگاه رازی با اشاره اتخاذ تمهیدات لازم، هماهنگی و مشارکت اساتید جهت ارائه کلاس‌های درس به صورت حضوری گفت: تأکید رئیس جمهور محترم و وزارت متبوع بر بازگشایی دانشگاه‌ها است و بر این اساس باید حضوری شدن کلاس‌های درس دانشگاه هرچند به صورت محدود در دستور کار دانشگاه قرار گیرد تا به مرور در صورت پایدار شدن شرایط مطلوب، شاهد حضوری شدن کلاس‌های درس در تمام مقاطع تحصیلی باشیم.

دادفر، مدیر حراست دانشگاه رازی از آمادگی لازم برای اتخاذ تمهیدات جهت حضوری شدن کلاس‌های درس بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا خبر داد و افزود: با توجه به گذشت حدود دو سال از برگزاری کلاس‌های مجازی، برای تغییر شرایط و حضوری شدن کلاس‌های درس نیاز به مشارکت و همراهی همه اساتید، کارکنان و دانشجویان داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار