مدیرکل آموزش و پرورش استان:

تلاش فرهنگیان خراسان‌رضوی برای آغاز سال تحصیلی توام با آرامش قابل تقدیر است

مشهد (پانا) - با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مشهد، اجلاس مشترک شورای معاونین و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان‌رضوی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تلاش فرهنگیان خراسان‌رضوی برای آغاز سال تحصیلی توام با آرامش قابل تقدیر است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این جلسه با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی موجود و کمبود شدید نیروی انسانی خوشبختانه با زحمات و برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی جاری با آرامش آغاز شد، اظهار کرد: همکاران ما در ایام شیوع ویروس کرونا با تلاشی مضاعف مانع از ایجاد وقفه آموزشی برای دانش آموزان شدند.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جاری دستگاه تعلیم و تربیت استان با کمبود ۲۳ هزار نیروی انسانی مواجه بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته در حوزه ساماندهی نیروی انسانی و تلاش های قابل تقدیر فرهنگیان استان این کمبود نیرو مدیریت شده و اکنون تنها تعداد اندکی از کلاس های درسی استان با کمبود معلم روبروست.
این مقام مسئول در ادامه افزود:در آغاز فرایند آموزش های مجازی ٢ هزار و ٧٠ مدرسه در سطح استان به اینترنت دسترسی نداشتند، با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، تمامی مدارس به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند و در تمامی مدارس استان حداقل یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.

خدابنده با بیان اینکه بر اساس آمار سامانه سیدا تاکنون یک میلیون و ۴٢٣ هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته با افزایش حدود ۷۵ هزار دانش‌آموز روبه‌رو بوده است تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری حدود ۷ هزار و ۴۰۰ همکار فرهنگی در سراسر استان بازنشسته شدند، با توجه به اینکه امسال تنها حدود دو هزار و ۴٠٠ نیروی انسانی جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان شدند برآیند نیروی انسانی استان منفی است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۵۵۷۴ نیروی خرید خدمات آموزشی در مجموع دستگاه تعلیم و تربیت استان مشغول فعالیت بودند و امسال این آمار به ۶ هزار نفر رسیده است افزود: آموزش و پرورش استان بالاترین آمار جذب نیروهای خرید خدمات آموزشی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، حدود ٢ هزار نفر از نیروهای خرید خدمات آموزشی و آموزش دهنده های نهضت سوادآموزی استان مشمول قانون خدمات جامع ایثارگری شدند و به استخدام دستگاه تعلیم و تربیت در خواهند آمد.

وی افزود: در استان خراسان رضوی، ٣ هزار و ۸۰۰ نفر مشمول قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، نهضت سوادآموزی، مربیان قرآنی، مربیان پیش دبستانی، سرباز معلم ها و طرح امین شده اند و دوره های آموزشی ۳۴۰۰ نفر از ایشان برگزار شده و احکام بیش از ۹۰ درصد آنها صادر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته با وجود شیوع کرونا با همراهی و تلاش مضاعف همکاران، دستگاه تعلیم و تربیت استان موفق به کسب رتبه های برتر فراوانی در جشنواره ها و مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی در سطح کشور شده است، افزود: ۵ دانش آموز استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه های تک رقمی در آزمون سراسری ۱۴۰۰ شده اند، همچنین دانش آموزان استان در المپیادهای علمی ملی و بین المللی خوش درخشیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار