برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در استان قم

قم(پانا)- انتخابات شورای دانش آموزی استان قم امروز در هنرستان فتح المبین ناحیه 3 آموزش و پرورش قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در استان قم

انتخابات شورای دانش آموزی استان قم امروز همزمان با سراسر استان، طی مراسم ویژه ای در هنرستان دخترانه فتح المبین ناحیه 3 آموزش و پرورش قم برگزار شد.
در این مراسم، «حسین غریب» معاون آسیب های اجتماعی اداره کل اجتماعی، فرهنگی استانداری قم در سخنانی اظهار کرد: دانش آموزان باید نقش تربیت را در جامعه جدی بگیرند، زیرا یک فرد درست تربیت شده در جامعه می تواند در پست ها و منصب های مختلف و مهمی حضور داشته باشد.
وی با اشاره اینکه دانش آموزان نباید نسبت به موضوعات مختلف زندگی بی تفاوت باشند، افزود: هر اتفاقی که در زندگی رخ می‌دهد به اندازه کم و یا زیاد بر نحوه زندگی کردن ما تاثیر می‌گذارد پس نباید به آنها بی تفاوت باشیم.
غریب ادامه داد: انتخابات شورای دانش آموزی هم از اتفاقات مهم زندگی ما در دوران تحصیلی است اگر با شناخت کافی به نماینده مد نظر رای بدهیم، نتیجه اش را در طول یک سال تحصیلی خواهیم دید.
وی با تبریک به دانش آموزانی که با داشتن اعتماد به نفس پا به عرصه انتخابات شورای دانش آموزی گذاشته اند، عنوان کرد: یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی تقویت اعتماد به نفس در بین جوانان است، دختران و پسران مسلمان ایرانی باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنند و برای شروع هر کاری با اعتماد به نفس بالا و امیدواری فراوان وارد آن کار بشوند.
غریب خطاب به کاندیداهای شورای دانش آموزی افزود: شما دانش آموزانی که امروز این توانایی را در خود دیده اید و کاندیدای شورای دانش آموزی شده اید، به این آموزشگاه تعلق دارید، وقتی فردی نداند که به کدام مکان تعلق دارد نمی‌تواند برنامه های مفیدی را اجرا کند؛ نقش خود را جدی بگیرید و با تعلق خاطر به این مکان برنامه ها و ایده های مناسب و مفید را با مشارکت مدیران و معاونان و دیگر دانش آموزان طراحی کنید.
معاون آسیب های اجتماعی اداره کل اجتماعی، فرهنگی استانداری قم تصریح کرد: اجرای برنامه انتخابات شورای دانش آموزی، تشکل شورای دانش آموزی در مدرسه، ناحیه و استان تمرینی است برای مشارکت همگانی در اجتماع، بنابراین از همین دوره ها باید نحوه کار گروهی و مشارکت افراد برای برنامه ها در جامعه را تمرین کنید تا در آینده این موضوع را به خوبی یاد بگیرید.
«حمید رضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه اگر آموزش و پرورش نباشد جامعه معنی ندارد، اظهار کرد: امروزه با تمام اتفاقات ناگواری که رخ داد، یک اتفاق مهم برای ما رقم خورد، آن هم این بود که متوجه شدیم نشاط جامعه وابسته به آموزش و پرورش است، اگر در کشور آموزش و پرورش نباشد، جامعه معنایی ندارد.
وی افزود: من امروز به همه معلمین و مدیران مدارس خدا قوت می‌گویم. در این مدت کرونایی این عزیزان بسیار سختی کشیدند، درود به عزت و شرف شما دانش آموزان که در سخت ترین شرایط درس خواندید، ما می دانیم که آموزش مجازی مشقت های فراوانی داشت، اما شما دانش آموزان با تلاش های خود توانستید از این برهه زمانی با موفقیت، سربلند خارج شوید.
شیخ الاسلام ادامه داد: از پدران و مادران نیز تشکر می‌کنم. در این مدت که آموزش مجازی در دستور کار بود پا به پای معلمین و دانش آموزان تلاش کردند تا فضای مناسبی را برای فرزندان خود فراهم کنند، عده ای از آنها در غیاب معلم وقت گذاشتند و به فرزندان خود مطالب آموزشی را یاد دادند و این سختی ها را به جان خریدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: ما طی 19 ماه کرونایی در آموزش و پرورش تلاش کردیم آموزش از بین نرود، دانش آموز جایگاه خود را از دست ندهد و با همت عزیزان در مدارس، اجازه ندادیم که هیچ برنامه ای از بین برود، به عنوان مثال سینما تربیت را در این مدت کم تبدیل به یک سینمای پیشرفته و مجهز کردیم، گروه های مختلف هنری مانند گروه های سرود مدرسه ای را آماده اجرای برنامه نگه داشتیم و از این قبیل برنامه ها در آموزش و پرورش استان قم مورد توجه قرار گرفت.
وی عنوان کرد: نتیجه جلساتی که در هفته های اخیر داشتیم مبنی بر این شد که انتخابات شورای دانش آموزی در یک روز انجام نشود، بلکه فرصت 2 هفته ای به این موضوع اختصاص داده شود تا دانش آموزان با شناخت کامل نماینده خود را انتخاب کنند.
شیخ الاسلام ادامه داد: دانش آموزانی که به عنوان شورای دانش آموزی انتخاب می‌شوند، باید در کنار مدیران و معاونین مدارس از ظرفیت ها به خوبی استفاده نموده و برنامه های متنوع آموزشی و تفریحی را برای دانش آموزان با کمک کادر اجرایی آموزشگاه فراهم کنند.
وی افزود: شورای دانش آموزی تمریناتی برای تصمیم گیری دانش آموزان است و در آینده ای نه چندان دور باید در موارد مختلف تصمیم گیری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم تاکید کرد: نمایندگان امروز شورای دانش آموزی در سال های آینده می‌توانند مدیران برنامه ریزی در بخش های مختلف کشور باشند، تجاربی که در شورای دانش آموزی بدست می آورند قطع به یقین در زندگی مورد استفاده خواهد بود و اعضای شورا به عنوان پدران و مادران آینده این کشور باید مهارت تصمیم گیری داشته باشند که این مهارت در شورای دانش آموزی قابل تمرین است.
در ابتدای این مراسم، سید حسین رضوی حائری، رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 3، خوش آمدگویی کرد؛ همچنین گروه سرود دانش آموزی به اجرای سرود پرداخت و دانش آموزان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پای صندوق های آرا حاضر شده و به کاندیداهای مورد نظر خود رای دادند.
در این مراسم، «ناصر حمزه ای» معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، «رسول ملایی» مدیر سازمان دانش آموزی استان قم و «عباسعلی اصحابی» معاون پرورشی ناحیه 3، مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه و مربیان و دانش آموزان پیشتاز و دیگر مسئولان اداری حضور داشتند.
خبرنگار: مهدی حاجیلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار