38 هزار کرسی و رقابت 144 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در شوراهای دانش‌آموزی مدارس

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، انتخابات شورای دانش‌آموزی یک نوع تمرین دموکراسی است و از این طریق دانش‌آموزان مشورت پذیری و مشارکت‌جویی را می‌آموزند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
38 هزار کرسی و رقابت 144 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در شوراهای دانش‌آموزی مدارس

فرهاد اسماعیلی در آیین برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس فارس که همزمان با سراسر کشور در دبستان پسرانه دانشگاه، ناحیه 2 شیراز، برگزار شد، گفت: شورای دانش‌آموزی نمایشی و فرمایشی نیست، بلکه یک واقعیت با هویت مستقل است به طوریکه شورای مدرسه در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های مدارس می‌تواند نقشی جدی و اثرگذاری داشته باشد.

اسماعیلی افزود: در سند تحول بنیادین مدرسه را با ویژگی صالح یاد می‌کنند به این معنا که مدرسه هویت بخش است و 7 ویژگی برای صالح بودن مدارس ذکر شده است که یکی از آن ساده‌سازی است یعنی مسائل زندگی واقعی را ساده کنیم تا دانش‌آموزان در مدارس آن را تجربه کنند و برای پذیرش آن در اجتماع مهیا شوند.

وی با تاکید بر اینکه ساده‌سازی کار سختی است، گفت: در امر مشارکت اجتماعی، شوراهای دانش‌آموزی ساده‌سازی انتخابات برای دانش‌آموزان است تا در این فضا مشارکت‌جویی و مطالبه‌‌گری را بیاموزند.

وی با بیان اینکه در انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس فارس، بیش از 75 هزار دانش‌آموز دختر داوطلب با هم به رقابت خواهند پرداخت گفت: این رقم در دانش‌آموزان پسر به 69 هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات 22 هزار دانش‌آموز دختر و 16 هزار دانش‌آموز پسر به عنوان منتخبان شورا در مدارس فعالیت خواهند کرد.

اسماعیلی افزود: تبلیغات دانش‌آموزان در انتخابات شوراها در ۱۵ سال گذشته به این سمت، سیر تکامل دارد از تبلیغات سطحی و عوام‌فریبانه که اوایل بود فاصله گرفته و به سمت تبلیغات منطقی، قانونی و با درنظر گرفتن اختیارات پیش رفته است و همین ما را به آینده این دانش‌آموزان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند امیدوار می‌کند.

وی تاکید کرد: در آموزش مشارکت جمعی، افزایش سطح فهم و درک رای‌دهنده و کاندیدا ضروری است و استقرار دموکراسی امری تدریجی است و نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد امری که در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شاهد آن هستیم.

بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش ‌‌آموزی با شعار «شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب اسلامی» امروز 19 آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان فارس برگزار شد؛ بیش از 770 هزار دانش‌آموز از 6 هزار و 500 مدرسه استان فارس در این انتخابات شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار