بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا

تیم ملی با برد مقابل لبنان و سوریه ۷۰ درصد راه صعود را می‌رود

از کنار نام مهدی طارمی به راحتی نمی‌توان عبور کرد؛ کریم باقری باید وارد ماجرا شود

تهران (پانا) - مشاور وزیر ورزش و جوانان خواهان ورود کریم باقری به ماجرای دراگان اسکووچیچ و مهدی طارمی شد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تیم ملی با برد مقابل لبنان و سوریه ۷۰ درصد راه صعود را می‌رود

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا، درباره شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: « تیم ملی تا به اینجا نتایجی خوبی کسب کرده و دو حریف پیش‌روی ملی‌پوشان تیم‌های سخت و قدرتمندی نیستند و به نظر می‌رسد بازیکنان ایران از پس آنها بربیایند، البته این صحبت به معنی راحت بودن این حریفان نیست. به هر حال در انتخابی جام جهانی همه تیم‌ها قدرتمند هستند و نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت. »

وی ادامه داد: « این دو بازی در زمین حریف برگزار می‌شود و قطعا آنها انگیزه بالایی دارند تا تیم ایران را شکست دهند. اما بازیکنان ما هم به لحاظ فنی و تاکتیکی از دیگر تیم‌ها برتری دارند و یک حریف قدرتمند و جدی محسوب می‌شوند. در بازی قبلی تیم ایران مقابل کره جنوبی نیمه اول عملکرد تیم ایران نگران‌کننده بود اما در نیمه دوم به بازی برگشتیم. شرایط بازی بازیکنان همچون نیمه دوم مقابل کره‌جنوبی باشد آنها را شکست خواهیم داد.»

وی به عدم حضور مهدی طارمی در ترکیب تیم اشاره کرد و گفت: « تیم ملی با دراگان اسکوچیچ نتایج خوبی کسب کرده است و باید از این مربی حمایت کرد. قطعا سرمربی تیم ملی برای عدم دعوت طارمی توجیه قابل قبولی داشته است. البته این بازیکن بسیار تاثیرگذار است و با سردار آزمون هماهنگی خیلی خوبی دارد و پوشش مناسب داشته‌اند. «

ذوالفقارنسب خاطرنشان کرد: « ارتباط عاطفی و هماهنگی خوبی که طارمی و سردار دارند باعث شده تا خط حمله ایران بسیار قدرتمند باشد. خیلی کم پیش می‌آید دو مهاجم در یک تیم هر کدام جداگانه در چنین سطح بالای فنی حضور داشته باشند. آزمون و طارمی مکمل خوبی برای هم بودند و واقعا حضور هر دو در تیم ملی موثر بوده است. »

کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد: « به راحتی نمی‌توان از یکی از بهترین فورواردهای ایران گذشت. طارمی در اروپا فوتبال خوبی ارائه داده است و دعوت نکردن او به تیم ملی قطعا باعث ناراحتی شده است. باید مجموعه فدراسیون و سرپرست تیم به حل این موضوع کمک کنند. کریم باقری چهره خوش‌نام فوتبال ایران در کنار این تیم است بنابراین باید وحدت بین بازیکنان و سرمربی تیم به وجود بیاورد. تیم ملی در شرایط حساس به سر می‌برد‌، اگر لبنان و سوریه را از پیش‌رو برداریم تقریبا ۷۰ درصد راه صعود را پیش رفته‌ایم و با خیال راحت ادامه مسیر را طی می‌کنیم نباید در این راه امتیاز از دست بدهیم و این موضوع را نادیده بگیریم. »

ذوالفقارنسب در ادامه به وضعیت پرسپولیس اشاره کرد و‌گفت: « به نظرم پرسپولیس دچار بحران و مشکلاتی شده البته سرمربی تیم هم ریسک کرد و بازیکنان جدید در گل‌گهر را به بازی گرفت.البته این بخشی از برنامه سرمربی تیم است و طبق تفکراتی که دارد این کار را انجام داده و نباید به آن خرده گرفت. با این حال پرسپولیس باید مراقب باشد و نباید امتیاز از دست بدهد چرا که در میانه‌های لیگ امتیاز جمع کردن و جبران آن سخت است. پرسپولیس بحران فنی در نقل و انتقالات دارد اما استقلال خیلی زود جمع و جور شد. با این حال معتقدم این تیم برمی‌گردد و جزء مدعیان خواهد بود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار