معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران:

مدیران مدارس نگران ثبت موارد مربوط به آسیب‌های اجتماعی در سامانه‌های مربوطه نباشند

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد مدیران مدارس نباید نگران ثبت موارد مربوط به آسیب‌های اجتماعی در سامانه‌های مربوطه باشند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس نگران ثبت موارد مربوط به آسیب‌های اجتماعی در سامانه‌های مربوطه نباشند

جلسه کمیته فوریت‌های روانی اجتماعی در منطقه ١٨ برگزار شد و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به همراه روسای ادارات پرورشی از مرکز مشاوره منطقه ۱۸ بازدید به عمل آوردند.

جلسه کمیته فوریت های روانی اجتماعی منطقه ١٨ با حضور؛ رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد احسانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٨، روسای ادارات پرورشی تا داره کل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه؛ در ساختمان آموزش و پرورش منطقه ١٨ تهران برگزار شد.

در این نشست، نقوی ضمن اهمیت و جایگاه ویژه مشاوران و همچنین رسیدگی به موارد مربوط به آسیب های اجتماعی اظهار کرد: مدیران مدارس نباید نگران ثبت موارد مربوط به آسیب ها در مدارس شوند، نگرانی ها نباید مانع ثبت موارد شود تا اگر دانش اموزی نیاز به کمک و حمایت دارد به درستی رصد و پیگیری شود، اقدامات لازم برای او انجام شود و در صورت نیاز به دستگاه ها و نهادهای مرتبط ارجاع داده شود.

وی افزود: تمام اقدامات و برنامه ها در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان باید ازکف مدرسه آغاز شود و شناسایی و غربالگری نیز باید در مرحله اول در مدرسه اتفاق بیوفتد و به طورکلی؛ کار تیمی و سیستمی در این زمینه باید از مدرسه آغاز شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه به برگزاری جلسات مشترکی در مناطق با حضور مدیران و مشاوران برای آموزش ها و تبیین موارد لازم در زمینه مشاوره و پیشگیری از آسیب ها تاکید کرد و گفت: جلسات آموزشی و توانمندسازی مشترک باعث کمتر شدن آسیب ها خواهد شد و باید توجه داشت که هر آسیب وابسته به جان افراد است و رصد و رسیدگی به آن لازم است.

در ادامه هادی زمانی نژاد؛رئیساداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران ضمن مهم برشمردن فعالیت های پیشگیرانه در حوزه آسیب های اجتماعی، تاکید کرد: ‌شیوه نامه خامه های مربوط به فعالیت های حوزه مشاوره و آسیب های اجتماعی باید نهادینه شود. و در ادامه با بابرنانه ریزی های دقیق میزان توانمندی تمام مشاوران و مسئولین مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و در صورت امکان اقداماتی جهت توانمندسازی هرچه بیشتر نیروی انسانی محقق شود.

عزیزالله بابلی؛ رئیس اداره مشاوره شهر تهران در این نشست گفت: بالاترین سرمایه انسان عزت نفس است و دین ما نیز بر این موضوع تاکید فراوان داشته است.

وی افزود: زمانی که در میان بچه ها هدفمندی و تاب آوری باشد همه چیز رو به رشد است چراکه تمام موفقیت ها ناشی از ذهن است و اگر خانواده مدرسه و جامعه در یک مسیر هماهنگ باشند سلامت روانی وجود دارد در نتیجه ذهن و روان سالم است و خروجی آن موفقیت خواهد بود.

بابلی ضمن تاکید بر مطالعه دقیق شیوه نامه فوریت های روانی اجتماعی در مناطق اظهار کرد: نگاه مشاوران باید پیشگیرانه باشد و مدارسی که مشاور ندارند باید مورد برسی دقیق قرارگیرند چراکه کرونا آن اندازه که به دانش آموزان لطمه زد به هیچکس نزده است.

رئیس اداره مشاوره خودآگاهی را مهم دانست و بیان کرد: همه ما باید خودآگاهی داشته باشیم اما خودآگاهی مهارتی و در هر سمتی که هستیم از خود بپرسیم که آیا خودآگاهی داریم؟ و نقاط قوت و ضعفمان چیست؟

وی در پایان برای انجام فعالیت ها؛ رعایت چهارچوب های رسمی آموزش و پرورش را مهم برشمرد و در شرایط فعلی درگیری با کرونا می بایست رصد ها دقیق تر باشد و در این میان مساله سوگ در دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است و باید بدان توجه ویژه شود.

در ادامه این نشست نمایندگانی از نهادهای دادگستری و کمیته امداد و همچنین کارشناسان حوزه مشاوره و آسیب های اجتماعی منطقه ۱۸ به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و تصمیماتی اتخاذ شد.

گفتنی است؛ در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و روسای ادارات پرورشی از مرکز مشاوره و حوزه های مرتبط بازدید به عمل آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار