طرح نماد راهی برای امداد‌رسانی به مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان است

جوادآباد(پانا) - رئیس آموزش‌ و پرورش منطقه جوادآباد تاکید کرد طرح نماد راهی برای امداد‌رسانی به مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۲۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد راهی برای امداد‌رسانی به مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان است

جلسه طرح نماد در راستای مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، با حضور مدیر اداره آموزش و پرورش جوادآباد، معاونین و مسئولان این حوزه برگزار شد.

عباس کیوانلو، رئیس آموزش‌ و پرورش منطقه جوادآباد در گفت و گو با پانا در رابطه با طرح نماد بیان کرد:«چند سالی است که طرحی به نام طرح نماد که همان نظام مراقبت‌‌های اجتماعی دانش‌‌آموزان است، به همت معاونت پرورشی در راستای پیشگیری از آسیب‌‌های اجتماعی و نظارت بهتر دانش‌‌آموزان شکل گرفته است. این طرح در مجموع سلسله‌ مراتبی دارد. ابتدا آموزش غربالگری و مداخله مدرسه‌‌ای توسط مشاورین مدرسه و پیدا کردن درمان و تشخیص مددکاری اجتماعی و اگر فرا مدرسه‌‌ای باشد به‌ خانواده مربوط می‌‌‌شود و در نهایت اگر مشکل دانش‌‌آموز جدی باشد، توسط اورژانس اجتماعی، فوریت‌‌های روانی و اجتماعی سرویس داده می‌‌‌شود.»

وی ادامه داد:«این طرح ملی مشمول چند دستگاه می‌‌‌شود؛ آموزش ‌و پرورش به‌ تنهایی قادر نیست که همه مشکلات و مسائل را در آن حوزه حل کند. یک سری مشکلات است که با کمک مشاوران و مدیران، کنترل و حل‌ و فصل می‌‌‌شود. اما یکسری مسائل که فرای آموزش‌ و پرورش است، نیاز به کمک و مساعدت دستگاه‌‌های دیگر مثل کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر، دستگاه‌‌های قضایی نماینده عالی دولت و دستگاه انتظامی دارد.»

کیوانلو بیان کرد: «همگی به کمک آموزش‌ و پرورش در جلسه هماهنگ و منسجمی که شکل می‌‌گیرد، مسائل و مشکلات دانش‌‌آموزانی را که مسائل آن‌‌ها حادتر است را، بررسی می‌کنیم و راهکار می‌دهند که دانش‌‌آموز از این حادثه و اتفاق به‌ سلامت عبور کند. در منطقه جوادآباد همین اتفاق افتاده و جلسه‌‌ای به اسم طرح نماد را برگزار کردند و افراد از دستگاه‌‌های دیگر نیز در این جلسات حضور دارند.»

وی اظهار کرد:« مسائل و مشکلاتی برای دو تن از دانش‌‌آموزان اتفاق‌ افتاده بود و با راهکار‌ها و تبادل نظر‌های متفاوتی که داده شد در آخر مشخص شد که چگونه سلسله‌ مراتب شکل بگیرد تا آن دانش‌‌آموزان حمایت شوند و بتوانند به زندگی عادی بازگردند.»

کیوانلو گفت:«در مجموع طرح نماد، طرح بسیار خوب و شایسته‌‌ای است که لازم است به نحو احسن اجرا شود بنابراین، هر ماه این جلسه طرح نماد را با حضور نماینده‌‌های دستگاه‌‌های مذکور تشکیل می دهیم تا راهکار‌های پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیشنهاد شود و توانمندسازی برای دانش‌‌آموزان و اولیا اتفاق افتد، زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.»

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار