اصلی ترین نقش را در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، دانش آموزان دارند

دانش آموزان ما باید به بصیرت، آگاهی و شناخت برسند و از خطراتی که دشمن برای آنان در نظر گرفته با خبر شوند

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه دانش آموزان در آینده مردان و زنانی هستند که با اقتدار، دانش، علم و توانایی های خود از کشور عزیزمان دفاع می کنند تاکید کرد مهم ترین نقش را در راهپیمایی ١٣ آبان دانش آموزان دارند.

کد مطلب: ۱۲۲۸۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اصلی ترین نقش را در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، دانش آموزان دارند

مراسم گرامی داشت روز دانش‌آموز همه ساله ۱۳ آبان با حضور پرشور دانش آموزان برگزار می شود.

در حاشیه این مراسم رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با پانا ضمن تبریک روز ۱۳ آبان و روز دانش آموز به تمامی دانش آموزان در سراسر کشور اظهار کرد: اصلی ترین نقش را در مراسم راهپیمایی روز ۱۳ آبان، دانش آموزان دارند. دانش آموزانی که در آینده مردان و زنانی هستند که با اقتدار، دانش، علم و توانایی های خود از کشور عزیزمان دفاع کنند. دانش آموزان ما امروز تمرین اقتدار و ظلم ستیزی می‌کنند.تفکر سیاسی دانش آموزان امروز در حال تقویت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه در رابطه با ظلم ستیزی و نمایش اقتدار در این مراسم بیان کرد: ما ایرانی بسیار قوی داریم که هیچگاه از زمان قیام حضرت امام خمینی(ره) از سال ۱۳۴۳ که بر علیه لایحه ننگین کاپیتولاسیون بود و سبب تبعید امام در چنین روزی به ترکیه شد تا امروز هرگز نپذیرفتیم که به مردم عزیزمان توهین شود. امروز هم فرزندان ما هم یاد و خاطره امام عزیزمان را زنده نگه می دارند و هم در ظلم ستیزی؛ پرچم داری را در این زمینه می‌آموزند. فرزندان این سرزمین پرچم داران ظلم ستیزی در قرن اخیر و در طول تاریخ اسلام بعد از قیام امام حسین(علیه السلام) و قیام اهل بیت (ع) هستند. ایران فرزندی همچون امام خمینی را که با آن قدرت، شهامت و جسارت در مقابل ظلم ایستادگی کرد داشت. امروز دانش آموزان یاد و خاطره آن امام شهید را زنده نگه داشته و به تبعیت از شهدای دانش آموز ۱۳ آبان سال ۵۷ که در دانشگاه تهران اتفاق افتاد تمرین مقاومت و ایستادگی می‌کنند و این درس بزرگ عدالت خواهی، استقلال و آزادی خواهی را به نسل های بعد منتقل می‌کنند.

رقیه سادات نقوی حضور دانش آموزان را یک پیام دانست و اذعان کرد: امروز دانش آموزان با حضور خود این پیام را که ایرانیان توانمند و قدرتمند هستند و از نظر علمی، مهارتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حرفه‌ای می‌تواند بر قله های رفیع عالم بنشیند، می‌بینند و به نسل های بعد منتقل می‌کنند. بنابراین مهمترین نقش را امروز دانش آموزان دارند.

وی در ادامه به برسی راهکار های مقابله با تحت تاثیر قرار گرفتن دانش آموزان توسط دشمن بیان کرد: نکته مهم این است که دانش آموزان ما به بصیرت، آگاهی و شناخت برسند و از خطراتی که دشمن برای آنان در نظر گرفته با خبر شوند. همینطور با مفاهیم عدل و ظلم، درست و نادرست و ظالم و مظلوم و آنان که در طول تاریخ با بشریت مقابله کردند آشنا شوند و آنان را خوب بشناسند. اولین قدم شناخت این آموزه ها و شناخت دشمن و تسلط به آن است. در قدم دوم دانش آموزان می‌بایست از رهبری و ولایت تبعیت کنند چرا که هیچ ملتی در هیچ کجای دنیا بدون رهبری و ولایت نمی توانند راه درست را پیدا کنند. در قدم سوم دانش آموزان باید در تمامی عرصه هایی که در آینده به آن برای مقابله نیازمند می‌شوند مسلح شوند. امروز اگر دشمن از زمین و هوا و دریا ما را تحت فشار قرار نمی دهد به دلیل قدرت نظامی و موشکی سرآمد ایران است. دانش آموزان برای مقابله در آینده می‌بایست علاوه بر قدرت سخت افزاری در فضای مجازی نیز که دشمن جنگ نرم را آغاز کرده است مسلط شوند.

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی تهران در پایان به دانش آموزان چند توصیهکرد: دانش آموزان یک نکته را می‌بایست همیشه در یاد داشته باشند و آن هم توکل و ایمان به خداوند متعال است. خداوند همیشه یاور مظلومین است و ستم دیدگان را همیشه حمایت می‌کند. و در انتها همیشه وحدت و همدلی را در بین خود برقرار کنند. چرا که دشمن از تفرقه و جدایی سوء استفاده می‌کند. ما ملت جزیره ای نیستیم که جزیره ای فکر و عمل کنیم. ما یک امت واحد و یک ملت هماهنگ هستیم. جوانان ما این وحدت و این همدلی که امروز میبینند را انشالله به نسل آینده منتقل کنند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار