رمضانی: آموزش و پرورش بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی است

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، آموزش و پرورش را بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۷۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: آموزش و پرورش بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی است

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی در نشست مشترک با مسئولان شرکت ملی گاز ایران گفت: تلاش هایی که در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است باید با زبان ساده برای مردم بیان شود و کار محرمانه‌ای نداشته باشیم.

وی ادامه داد :باید بدانیم در حوزه انرژی به ویژه گاز چه کارهایی انجام شده است این که گرما به منازل مردم برده شده اما باید مخاطرات استفاده بی‌رویه نیز بیان شود و نسل‌های بعدی هم در نظر گرفته شوند.

رمضانی خاطرنشان کرد: فرهنگ در این امر بسیار نقش مهمی دارد اگر ما بتوانیم پیام های خود را در قالب یک جشنواره بیان کنیم بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود ما در بسیاری از موارد برای موضوعات جامعه جشنواره‌هایی را برگزار می‌کنیم که مصرف بهینه انرژی هم می‌تواند شامل شود.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با اشاره به پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: هر سال این پرسش برگزار می‌شود خانواده‌ها و دانش‌آموزان با آن درگیر می‌شوند و امسال نیز خود رئیس جمهور محترم به این مسئله ورود پیدا کرده اند و ارتباط با خانواده ها را خواستار شدند.

رمضانی گفت: اکنون که فصل سرما فرا رسیده است باید این فرهنگ سازی شروع شود و پیامهای انگیزشی در اختیار دانش آموزان و مدارس و خانواده‌ها قرار گیرد شاید این پیام ها در فصل گرما اثربخشی لازم را نداشته باشند. نظام تعلیم و تربیت باید به این گونه فرهنگ سازی ها کمک کند.

در ادامه جلسه محمد عسگری، رئیس مرکز روابط عمومی شرکت ملی گاز ضمن تشکر از تشکیل جلسه گفت: بحث‌های کارشناسی قبلا مطرح شده است و مطالب بسیار ارزنده‌ای در مورد فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی اکنون انجام شد.

وی ادامه داد: نهادها و سازمان های بسیاری برای مصرف انرژی وجود دارند اما شرکت ملی گاز در فرهنگ سازی مصرف بهینه تقریباً به تنهایی عمل می کند هرچند که وظیفه این شرکت این نیست.

عسگری گفت: اگر صرفه جویی در مصرف انرژی صورت بگیرد می تواند در بخش‌های دیگر از جمله صنعت مورد استفاده قرار بگیرد که بسیار مهم است و منافع آن برای کل کشور خواهد بود زیرا ما مصرف انرژی فراتر از استانداردهای دنیا را داریم.

وی ادامه داد :مصرف انرژی با این رویه بسیار خطرناک است برای صرفه جویی باید فرهنگ سازی شود و این فرهنگ سازی در آموزش و پرورش بستر بسیار آماده و مناسبی دارد و بهترین نفرات هم در این میان دانش‌آموزان هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی شرکت ملی گاز گفت: فرهنگ سازی از طریق آموزش و پرورش بسترسازی برای آیندگان است و اگر دانش‌آموزان را بتوانیم متقاعد بکنیم آنها نیز خانواده‌ها را متقاعد خواهند کرد و این تأثیرگذاری این قشر را نشان می دهند آنچه که در همیار پلیس ما مشاهده کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار