رئیس پلیس راهور تهران پاسخ داد؛

چرا موتورسیکلت‌های سنگین شماره‌گذاری نمی‌شوند

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور تهران درباره علت شماره‌گذاری نکردن موتورسیکلت‌های سنگین توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا موتورسیکلت‌های سنگین شماره‌گذاری نمی‌شوند

سردار محمد حسین حمیدی در همایش موتورسیکلت سواران سنگین که عصر روز گذشته در ستاد پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد با بیان اینکه موضوع تردد موتورسیکلت‌ها در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است، اظهار کرد: با مزایایی که موتورسیکلت‌های سنگین دارند می‌توان از آنها درست، به‌جا و با ساماندهی و نظم استفاده کرد ولی هم اکنون راکبین از معایب آن استفاده می‌کنند که می‌توان با ساماندهی و یک نظم، از مزایای آنها استفاده به‌جا و درست کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: هیچ مجوزی معتبر نیست مگر پلاک وسیله نقلیه که به‌جز آن تردد این موتورها در سطح شهرها و جادهها و معابر ممنوع است و تا زمانی که قانون اصلاح نشده قانون قبلی سر جای خود است. جامعه از ما آسایش می‌خواهد و نمی‌توانیم اجازه تردد و تخلفات متعدد را به این موتورهای سنگین در سطح معابر بدهیم.

وی گفت: اینکه عده‌ای بخواهند در سطح راه‌ها به‌صورت فردی و گروهی اقدام به تردد با موتورسنگین کنند و ایجاد رعب و وحشت کنند، اصلا برای پلیس قابل قبول نیست و برخی از این راکبین حتی نمی‌توانند بر روی دوچرخ این وسیله کنترل داشته باشند حال اینکه برخی تک چرخ هم زده و با عکس گرفتن از خود در این حالات در فضای مجازی این کار خود را نشان می‌دهند و با این اقدام آسیب‌هایی که ممکن است به خود و دیگران بزنند که شاید قابل جبران نباشد.

وی گفت: بنده پلیس این جامعه هستم و اگر به وظیفه قانونی خود در مورد توقیف و برخورد با ناهنجاری‌های موتورسیکلت‌های سنگین عمل می‌کنم، این خواست و درخواست و مطالبه‌گری مردم است و شهروندان این موضوع را از پلیس راهور تقاضا می‌کنند و اگر در این خصوص کوتاهی و مماشات شده اشتباه کرده‌ایم.

سردار حمیدی گفت: چرا باید شهروندان نیمه‌های شب از خواب بپرند چرا که فردی یک موتور خریده و با دوست خود و با صدای ناهنجار در معابر و بزرگراه‌ها تردد می‌کند و آسایش و امنیت شهروندان را بر هم می‌زند و چه تضمینی وجود دارد که اگر به فردی این موتورسیکلت سنگین را تحویل دهیم و وی ظرفیت استفاده از این وسیله را داشته باشد؟

سردار حمیدی بیان کرد: الان با این تعداد معدود موتورسیکلت که بعضا در شهر تردد می‌کنند و باعث ایجاد ناهنجاری می‌شوند وضعیت ما این است چه برسد به آن موقع که این وسیله پلاک شود و به تعداد زیاد در شهر تردد کنند و هیچ مدیر و مسئولی به‌خاطر همه این موارد، به خود اجازه نمی‌دهد که به این دسته و قشر مجوز تردد دهد و ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم چون وظیفه ذاتی ما است و جامعه این را از ما می‌خواهد.

وی افزود: برای ما جان و مال، سلامت و امنیت مردم بسیار مهم است و حال آنکه کسی بخواهد اینها را برهم بزند پلیس با آن برخورد می‌کند. پلیس هم اکنون موتورهای سنگین فاقد پلاک را توقیف می‌کند و اگر هم زمانی قرار باشد که این موتورها شماره‌گذاری شوند در صورت تخلف بازهم نسبت به توقیف آنها اقدام خواهیم کرد.

سردار حمیدی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ از سال گذشته به‌صورت جد برخورد با موتورسیکلت سواران سنگین را در دستور کار خود قرار داده و مراجع قضایی به‌دلیل اهمیت موضوع، از این اقدام حمایت کردند و احکام خیلی ویژه‌ای را برای موتورسیکلت سوارانی که واقعا نظم شهر و ایمنی سایرین را به‌خطر انداختند صادر کردند و با این پشتوانه قضایی تعداد زیادی از این موتورسیکلت‌های متخلف را توقیف کرده‌ایم.

وی افزود: در همین خصوص جلسه آموزشی برای آنها داشتیم تا نقطه نظرات، آسیب‌ها و تحلیل‌هایی که از رفتارهای پرخطر می‌تواند در این حوزه ایجاد شود را بررسی کنیم که امید است با تداوم این آموزش‌ها اصلاح رفتار صورت گرفته و جامعه شاهد کاهش رفتارهای پر خطر باشد.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: راکبان موتورسیکلت‌های سنگین باید برای تخلیه هیجان‌های خود به پیست‌ها مراجعه کنند.

سردار حمیدی گفت: اصل موضوع بر این است که وسیله نقلیه‌ای که فاقد پلاک است مجوز تردد در سطح جاده‌ها و شهرها را ندارد و پلیس راهور تهران بزرگ نیز مبتنی بر همین اصل قانونی، به دارندگان این نوع موتورسیکلت نباید اجازه تردد بدهد و ما نیز در تلاش هستیم که برای سامان‌دهی وضع موجود اتفاقات بهتری روی دهد.

وی بیان کرد: برای ساماندهی موتورسیکلت‌های سنگین و هویت بخشی به آنها اقدامات خود را در حوزه‌هایی که می‌توان پیگیری کرد انجام می‌دهیم و حل این موضوع یک کار فردی نیست و باید یک اقدام جمعی صورت بگیرد و صدور مجوز ترددها فقط در اختیار پلیس نبوده و سازمان‌های مختلف در حوزه قوانین و مقررات باید ورود کنند و پلیس هم نقطه نظرات کارشناسی خود را ارایه می‌دهد و هر چه که قانون شود و تصمیم بگیرند، پلیس آنرا اجرا خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی بیان کرد: همکاران ما با متخلفان برخورد خواهند کرد و ضمن اینکه موتورسیکلت آنان توقیف خواهد شد این موتورسواران را به مراجع قصایی معرفی خواهد کرد و همشهریان تهرانی بدانند که مطالبات آنان پیگیری شده و اینکه برهم زدن نظم و امنیت شهروندان خط قرمز ما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار