معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

تبیین برنامه‌های دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش

تهران(پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش؛ در جلسه مشترک معاونین آموزش متوسطه، کارشناس مسئولان و کارشناسان متوسطه نظری شهر تهران بر نقش بی بدیل آموزش‌های حضوری در تربیت و یادگیری دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تبیین برنامه‌های دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در راستای تبیین برنامه های عملیاتی دفتر آموزش متوسطه وزارت متبوع، نشست ویدئو کنفرانس مشترک معاونین آموزش متوسطه، کارشناس مسئولان و کارشناسان متوسطه نظری شهر تهران برگزار شد.

در این جلسه؛ ابتدا پانته آدرّی؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران در سطح مناطق، گزارشی از فعالیت های معاونت آموزش متوسطه در سطح شهر تهران ارائه داد.

در ادامه عباس سلطانیان؛ مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش؛ ضمن تاکید بر نقش بی بدیل آموزش های حضوری در تربیت و یادگیری دانش آموزان، به بررسی علل افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از توقف آموزش های حضوری طبق آمار و اطلاعات مستخرج از نتایج امتحانات مدارس در سطح مناطق پرداخت. عدم دسترسی دانش آموزان به نرم افزار و سخت افزار آموزش های مجازی، یکنواختی آموزش ها در فضای مجازی و تغییرات نامطلوب در سبک زندگی دانش آموزان از جمله مواردی بود که وی به عنوان مشکلات آموزش های مجازی در سطح مناطق برشمرد.

سلطانیان در بخش دیگری از جلسه به تبیین سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش در برهه فعلی پرداخت و گفت: مدیریت و راهبری بازگشت تدریجی آموزش های حضوری و بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی و کاربرد اقتضایی روش های ترکیبی از جمله اهداف این دوره است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری در ادامه، حفظ سلامت دانش آموزان را به عنوان اولویت اصلی در فرایند بازگشایی مدارس، بسط عدالت در تامین فرصت های برابر آموزش و یادگیری، اقناع افکار عمومی جامعه نسبت به تقدم آموزش های حضوری و تفویض اختیارات بیشتر به مدارس را از جمله اصول حاکم بر ادامه روند فعالیت های آموزشی تربیتی مدارس دانست و به تشریح الگوهای بازگشایی مدارس در سال جاری پرداخت.

وی در پایان به ارائه توصیه هایی در جهت کیفیت بخشی هر چه بیشتر به فرایند آموزش ها در سطح مناطق پرداخت که از جمله آنها می توان به برنامه ریزی جهت اجرای دقیق برنامه سالانه مدارس، لزوم توجه به توسعه متوازن شاخه ای- رشته ای در متوسطه نظری، استفاده از نتایج آزمون آغازین و تحلیل آن، لزوم تبیین آیین نامه جدید اجرایی مدارس و نظارت دقیق بر عملکرد تمام مدارس دولتی و غیردولتی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار