ترویج ارزش‌های دینی بخشی از زندگی است

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت ترویج ارزش‌های دینی یک تکلیف اداری نیست، بلکه بخشی از زندگی است.

کد مطلب: ۱۲۲۷۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ترویج ارزش‌های دینی بخشی از زندگی است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز استان با بیان اینکه دامنه مسایل فرهنگی محدودیت ندارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش با طیف گسترده ای از دانش آموزان روبرو است که لازم است با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های جدید، ضمن آموزش هویت و ارزش دینی جامعه در حفظ و اعتلای آن تلاش کنیم.

وی اجلاسیه نماز را از مهمترین فعالیت های فرهنگی پیش رو در آموزش و پرورش برشمرد و گفت: با بررسی ظرفیت های منطقه ای مشخص کنیم که در چند شهرستان می توانیم این اجلاس را برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش گفت: شبکه شاد یک فرصت و ظرفیت مناسب و بزرگی است تا از این طریق برنامه های ترویج و توسعه نماز از جمله آموزش عملی و قرائت اذکار نماز برای دانش آموزان آموزش داده شود.

ناصری تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه های ترویج و توسعه در مدارس و در میان دانش آموزان و فرهنگیان موفق بوده و همه ساله توانسته است برنامه ها را با همکاری و هماهنگی ستاد اقامه نماز به خوبی اجرا کند.

سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه وظیفه داریم با تمرکز بر روی قشر دانش آموزی، به طور ویژه برای تقویت فرهنگ نماز قدم برداریم، گفت: هدف از تشکیل هیات اندیشه ورزان نماز، ایجاد تحول در امر نماز در مدارس و اجرایی کردن فعالیت های تربیتی و ترویج و توسعه نماز توسط این هیات در مدارس است.

وی ضمن اشاره به فعالیت های اداره قرآن، نماز و عترت استان اظهار کرد: آموزش عملی نماز، جشن عبادت، پیوند مساجد و مدارس و ... از جمله فعالیت هایی است که در ایام کرونا نیز تعطیل نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجازی صورت گرفته در این ایام پرداخت و گفت: با ارزیابی های صورت گرفته همکاران ما در مناطق و نواحی 19گانه استان توانسته اند به خوبی فعالیت ها را پیش برده و به اهداف مورد نظر دست یابند که جای تقدیر و تشکر دارد.

خلیلی موسوی به ابتکار استان در خصوص برگزاری جشنواره محتوای الکترونیکی اشاره کرد و گفت: این ابتکار از سوی وزارت در دیگر استان ها هم اجرا شد.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه آموزش و پرورش استان با ستاد اقامه نماز برای اجرای 30 برنامه مختلف دینی، فرهنگی و ... خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار