در جشن معلمان جدیدالورود ابتدایی منطقه ۱۳ عنوان شد:

تربیت؛ مهمترین ماموریت معلمان در مدارس ابتدایی است

تهران(پانا)- مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ در جمع معلمان جدیدالورود تاکید کرد که معلمان نواندیش در کلاس درس؛ فعال، پرتوان و با نشاط عمل کنند و این نشاط را به دانش آموزان و اولیا انتقال دهند و با یک برنامه خوب و هدفمند مطابق با سیاست‌های ابلاغی، به امر تربیت و آموزش بپردازند.

کد مطلب: ۱۲۲۷۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت؛ مهمترین ماموریت معلمان در مدارس ابتدایی است

به گزارش پانا؛ سید محمد هادی حسینی؛ مدیرآموزش و پرورش منطقه ۱۳ در جشن معلمان جدید الورود ابتدایی، ضمن تشکر از حضور معاون ابتدایی شهر تهران، اعضای شورای معاونان منطقه، همکاران حوزه ابتدایی و معلمان جدیدالورود گفت: بسیار خوشحالیم که تعدادی از سربازان جدید و تازه نفس به لشکریان تعلیم و تربیت پیوستند مطمئناً این معلمان با نگاهی نو در حوزه ابتدایی به آموزش و تربیت دانش آموزان می پردازند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید از مدارس ابتدایی و از تدریس معلمان جدید الورود بازدید شد که در این راستا معلمان نواندیش با علاقه مندی نشان دادند که در زمینه تدریس تمام تلاش خود را خواهند کرد.

حسینی در اجرای فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش به نکات مهمی اشاره کرد : معلمان باید در کلاس درس؛ فعال، پرتوان و بانشاط عمل کنند و این نشاط را به دانش آموزان و اولیا انتقال دهند و با یک برنامه خوب و هدفمند مطابق با سیاست‌های ابلاغی، دانش آموزان را جذب کنند.
او ادامه داد: معلمان با کسب اطلاعات جدید بروز باشند و همیشه با اندیشه نو، برگرفته از تعالیم دینی و ایرانی در کلاس درس حاضر شوند و از تجارب همکاران با سابقه، تلاشگر و صاحب سبک استفاده کنند.
حسینی در پایان بر الگو بودن گفتاری و رفتاری معلمان در تربیت دانش آموزان تاکید کردند.

سعید ربوشه؛ معاون ابتدایی شهر تهران در جمع معلمان جدید الورود منطقه ۱۳ به نکات مهمی اشاره کرد و گفت: همه ما برای شروع هر کاری باید نگاه مطلق به قدرت مطلق داشته باشیم تا با توکل بر خداوند و تکیه بر پروردگارمان در انجام هر کاری به خصوص حرفه معلمی موفق عمل کنیم.
معاون ابتدایی شهر تهران اظهار کرد: در شغل و حرفه معلمی ۲۰ الی ۳۰ درصد مسائل دانش آموزان و شرایط کلاس پیش بینی شده است و حدوداً ۷۰ الی ۸۰ درصد قابل پیش بینی نیست؛ دانش آموز زمانی که از کلاس خارج و تا لحظه‌ای که وارد کلاس می شود ممکن است با توجه به شرایط محیطی، رفتار متفاوتی از خود نشان دهد که برخورد و ارتباط برقرار کردن با این دانش آموز، دیگر مثل گذشته نیست با این وجود شغل معلمی علی رغم اینکه دشواری و پیچیدگی خاصی دارد برای معلمان صبور و عاشق، با عظمت و لذت بخش است.

او ادامه داد: نکته آخر و مهمترین آن مربوط به آموزش و تربیت دانش آموزان است، با وجود اینکه ریشه معلم از تعلیم و انتقال معلومات می آید، اما مهمترین مأموریت معلم، تربیت دانش آموز است. همه ما در مدارس به عنوان مربی هستیم و در این عرصه وظیفه مهمی بر دوش ما است. ما علاوه بر انتقال دانش به دانش آموزان باید آنها را در مسیر درست هدایت کنیم. با توجه به اینکه انواع آموزش در فضای مجازی و به آسانی در دسترس دانش آموزان است باید به گونه‌ای مربی گری کنیم که برای دانش آموز الگو باشیم و رنگ خدایی بپاشیم.

زهرا سادات میرقائمی؛ معاون ابتدایی منطقه ۱۳ ضمن تشکر از حضور معاون ابتدایی شهر تهران و مهمانان گفت: در منطقه، ۴۳ مدرسه دولتی در مقطع ابتدایی داریم که ۴۰۹ کلاس درس در حال حاضر فعال هستد‌. امسال طبق برنامه ای منظم و هماهنگ از اول آبان از ۲۶ مدرسه توسط مسئولین و ۳۲ کلاس به صورت مجازی توسط سرگروه های آموزشی بازدید شده و اطلس یادگیری، برنامه هفتگی مدارس، کارت واکسن و ... مورد بررسی قرار گرفت.
او در پایان اذعان کرد: برای نیروهای جدیدالورود کلاس های آموزشی توسط سرگروهها به صورت حضوری برگزار می شود. سرگروهها هم جهت بررسی و همفکری وارد کلاس مجازی معلمان شده تا تدریس معلمان و نحوه ارتباط با دانش آموزان، مورد رصد قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار