صارمیان: تعالی‌جو بودن مربیان، لازمه تمام ساحتی شدن دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - کارشناس گروه‌های آموزش و تربیتی اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، از لزوم تمام ساحتی و تعالی‌جو بودن مربیان تربیتی و پرورشی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۷۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
صارمیان:  تعالی‌جو بودن مربیان، لازمه تمام ساحتی شدن دانش‌آموزان است

ایرج صارمیان، کارشناس گروه‌های آموزش و تربیتی اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در اولین نشست هم‌اندیشی سرگروه‌های پرورشی مناطق شهر تهران در سال ۱۴۰۰، ضمن تقدیر از تیم حوزه پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران، حروف واژه «تربیت» را دارای معانی مهم و متفاوتی عنوان کرد و گفت: «حرف «ت» در واژه تربیت یعنی مربیان باید تعالی‌جو و تمام ساحتی باشند تا دانش‌آموزان نیز به صورت تمام ساحتی تربیت شوند. حرف «ر» روحیه مجاهدت و جهادی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان است؛ چراکه بسیاری از کارها در حوزه پرورشی باید در راه خدا انجام شود. حرف «ب» یعنی با اراده و امیدوار باشیم و حرف «ی» یکپارچگی و توجه متوازن به ساحت‌های تعلیم و تربیت است. حرف «ت» تکامل باید تدریجی و تحول آفرین باید باشد.»

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند و این روزها کرونا عرصه را برای بروز آسیب‌های اجتماعی نوظهور باز کرده است گفت: «فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تربیتی تماما زیرمجموعه کار سرگروه‌های پرورشی است. هرچه در تربیت و پرورش به دنبال آن هستیم را به صورت یک جا در وظایف سرگروه‌های پرورشی داریم.»

صارمیان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سرگروه‌های پرورشی گفت: «سرگروه‌های پرورشی باید با انگیزه، مسلط به امور و دارای مقبولیت بین سایر مربیان باشند و با تعامل و تبادل تجربه در حوزه مسائل تعلیمی و تربیتی کار کنند. همچنین تدوین برنامه سالانه، نظارت بر کار مربیان، تجلیل از خانواده شهدا و دیدار با خانواده جانبازان، تولید محتوا و‌‌‌... از وظایف سرگروه‌های پرورشی مناطق است.»

وی در پایان گفت: «اگر کسی به کاری اعتقاد داشته باشد در آن کار موفق می‌شود و من مطمئن هستم شما عزیزان بهترین‌های شهر تهران هستید و می‌توانید در کار خود موفق عمل کنید.»

در ادامه رقیه سادات نقوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به اینکه جایگاه سرگروه‌های پرورشی مناطق شهر تهران بسیار ویژه‌ای است، گفت: «هر کدام از شما نماینده معاونین پرورشی و فرهنگی مناطق خود هستید. شما نقش اثرگذاری در منطقه دارید و باید بدانید مربی تربیتی و معاون پرورشی باید به عنوان راهبر تربیتی در مدارس عمل کنند.»
وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس نباید خودشان را صرفا نماینده حوزه آموزش بدانند گفت: «تربیت دانش‌آموزان مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود و لازم است مدیران مدارس، پاسخگوی مسائل تربیتی باشند. همچنین سرگروه‌های پرورشی باید از نیروهای پرورشی مدارس بخواهند که در جلساتی همچون انجمن اولیا و مربیان، اهمیت مسائل پرورشی و تربیتی را مطرح کنند.»
نقوی در پایان از لزوم پیدا کردن جایگاه اصلی مربیان پرورشی سخن گفت و افزود: « و خلایی که در جامعه داریم به دلیل کم اهمیت شدن مسائل اعتقادی است. تأکید برفضاسازی تربیتی در مدارس بکنید. نقش انقلابی و جهادی و اعتقادی خود را در مدارس احیا کنیم و سایرین را دعوات به این کار کنیم.»

همچنین زمانی‌نژاد، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران، با تاکید بر اینکه تلاش تمام مسئولان، مربیان و مدیران حوزه پرورشی باید در راستای بهتر زندگی کردن فرزندان این مرز و بوم باشد، گفت: «دانش‌آموزان بنده‌های خوب خداوند هستند و ما باید آن‌ها را با راهنمایی‌های خود به بنده‌های بهتر خداوند تبدیل کنیم.»

در ادامه نشست، سرگروه‌‌های پرورشی مناطق شهر تهران به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بهبود جایگاه حوزه پرورشی در مدارس پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار